הכינו את העסק שלכם לעונת הסיילים, והשנה: ביג טיים
אני מניחה שאני אומרת משהו שברור לכולנו: עונת הסיילים שמתחילה ב-1 בנובמבר הולכת להיות משמעותית השנה. בין הפחד לצאת החוצה, לשבירת מחסומי רכישה רבים, עליית הדיגיטל בכל מה שקשור בקנייה ומכירה, צפויה לנו עונה עמוסה וטוב שכך. במיוחד בתקופה בה כל שקל חשוב.
קצת תאריכים שכדאי שתכירו כדי להיערך:
- Shopping.il בשיתוף עם גוגל - 10-11.11
- חג הרווקים הסיני - 11.11
- Black friday - 27.11
- Cyber monday - 30.11
תחילה, רוצה לחשוף אתכם לגרף שמבחינתי אומר הכל - ארגון ה-OECD ערכו מחקר מאוד מקיף על הדיגיטל מול תרבות הצריכה, בשיתוף עם גוגל טרנדס, הם מציגים את התפלגות ועלייתה המטורפת של המילה "משלוח" בחיפושים בגוגל.
ניתן לראות את העליות החדות סביב אירועים מיוחדים, בהתאמה לכניסת המגיפה לחיינו.
הגרף הזה אומר הכל - צרכנים מצפים להזמין הרבה, יצרנים צריכים להיערך בהתאם.
ברבעון האחרון של השנה הסוערת גם ככה, ישנן 4 מגמות מרכזיות שישפיעו מאוד על התנהגויות הצרכנים ועל סביבת התקשורת: המגיפה המתמשכת, התסיסה החברתית, הבחירות בארה"ב ותקופת החגים והסיילים (בלאק פריידי, Here we come!). סוכנות מרקל הנהדרת ערכה מחקרים וכתבה דוח תובנות למדיה, לרבעון האחרון של שנת 2020.
תוכלו להוריד את הדו"ח המלא כאן.
כטיזר לסקרנים, אספתי כמה מהתובנות המשמעותיות מהמאמר והוספתי להן עוד כמה ממחקרים נוספים שקראתי. הנה הן:
1. בילינו 12% יותר "זמן דיגיטלי" השנה, העברנו 10% יותר זמן בנייד השנה
2. 11% מהמפרסמים מצפים (וצודקים) שהקורונה תשפיע באופן משמעותי על הוצאות הפרסום שלהם ברבעון הרביעי, 68% מהמפרסמים מצפים שהמגיפה תשפיע על הוצאות המודעות שלהם גם עד שנת 2021
3. 62% מהצרכנים קונים ברשת. 36% מהצרכנים קונים ברשת מדי שבוע מאז המגיפה, לעומת 28% טרום מגיפה
4. 90% מהצרכנים מעדיפים משלוח עד הבית על פני ביקור בחנות, 80% מעדיפים להשתמש בתקשורת דיגיטלית עם המוכרים
5. מה עם לאחר שווירוס הקורונה ישכח? 28% טוענים שהם ימשיכו לקנות בעיקר ברשת לאחר המגיפה
בקרוב אכתוב פוסט שיתכלל את כל הדברים שאני הייתי ממליצה להכין, להתקין, להיערך איתם לקראת עונת הסיילים שמתחילה בנובמבר.
בינתיים, מצרפת פה פוסט קודם בנושא:
מסקנות בלאק פריידי למשווקים.
הפוסט עודכן לפני שנה ובנינו, הוא עדיין רלוונטי. היום יותר מתמיד.
*ע"פ מאמרים של מרקל, רויטרס, Bazaarvoice, Influencer Marketing Hub, Digital Commerce 360