מה מונע מאנשים לקנות מאיתנו?
זיהוי נקודות המכאוב (Pain points) של הלקוחות הוא השלב הראשון בבניית מסע לקוח חלק באתר שלנו. בהבנה של המקומות בהם הלקוח בוחר לנטוש את האתר, אפשר להבין באיזה שלב הוא במשפך השיווקי, ולתקן בהתאם.
אז מה היא נקודת מכאוב (Pain point) בכלל?
בדיוק הרגע הזה בו הלקוח מעוניין לבצע רכישה, אך החוויה שלו לא מתאימה לציפיות שלו לגבי קנייה. בין אם באתר או גם בחנות פיזית. או בקיצור, כל מה שלא "בא בטוב" ללקוח בחוויית הקנייה ומונע ממנו לרכוש. יש לא מעט קהלי יעד ולכל אחד יכולה להיות נקודה מכאוב אחרת.
רכישה בהרשמה בלבד
אם יש משהו שיכול להוריד כמות קונים משמעותית זה הרגע הזה בו אנחנו נדרשים להירשם לאתר כדי לרכוש בו. לא לכולנו מתאים להירשם לכל אתר, לא כולנו מעוניינים במחויבות של לזכור סיסמאות לכל מקום. האם זה שווה איבוד לקוח?
אם חשובים לנו פרטיהם של קהל היעד, נוסיף פופ-אפ עדין בהרשמה לניוזלטר במקום.
קנייה ללא ניווט
עדיף לתת ללקוחות שלנו דרך לפלטר את רשימת המוצרים באתר, אפשר לבחור בקטגוריות וסגמנטים או אפילו לסנן לפי מחיר מסדר עולה ליורד. העיקר לתת ללקוח את הדרך הקצרה ביותר למצוא את המוצר אותו הוא מחפש, ואז לרכוש כמובן!
כנ"ל על שורת חיפוש – אתר בלי שורת חיפוש זה כל כך 2005. אם באנו ממוקדים לרכוש ויש לנו את שם המוצר, למה שלא ישר נלך על זה? הלקוח יעבור דרך חתחתים מיותרת כשהוא כבר כה להוט לרכוש.
הפתעה במשלוח
לא נחביא או נסתיר את עלות המשלוח שלנו. אין שום סיבה להפתיע את הלקוח במחיר משלוח גבוה. לא רק שנאבד את האמון שלו, הוא גם לא יסכים לשלם עלות גבוהה משתכנן מלכתחילה. אם העלות לא גבוהה גם ככה, למה שלא נחשוף אותה מלכתחילה?
כבר שנים שעלות משלוח מפתיעה היא הגורם #1 לנטישת עגלה. עשו את החשבון 🙃
עלות משלוח ברורה היא מפתח להמרות שופות
Refund Refund Refund
"מה היא מדיניות ההחזרות?" היא השאלה הנשאלת ביותר באזורי ה-Q&A (שאלות/תשובות) באתרי מכר. היו ברורים ושקופים במדיניות ההחזרות ונסו להתיישר לכללי הז'אנר כמה שיותר, כך אנשים לא יפחדו לקנות מפאת חוסר התאמה במידה, בצבע, בסגנון ועוד. טבלת מידות זה Must.
מחסור באפשרויות תשלום
נסו לתת כמה שיותר אפשרויות לתשלום – היום כבר ניתן לשלם דרך המובייל, פייפאל, כל חברות האשראי, Pepper pay, ביט, פייבוקס ועוד. כך לא תאבדו אף לקוח שמעוניין לשלם אך לא יכול בגלל שבחר כרטיס אשראי פופולרי פחות.
תנו כמה שיותר אפשרויות תשלום
אתה בידיים הנכונות
אם כבר נטישת עגלה, הסיבה השנייה לנטישה של מוצרים לפני הקליק האחרון לרכישה היא התחושה שהכסף שלנו לא נמצא בידיים הנכונות.
או לחילופין: שהאשראי שלנו מאובטח ולעולם לא נופיע ברשימת השמות של כל אלה שפרצו להם לאשראי.
הרי ברור שאיבטחתם את הסליקה באתר שלכם, למה שלא תסמנו את זה ב-footer האתר ובשלבי סיום ה-checkout? אבטחת סייבר היא לא מילה גסה.
אם האתר מאובטח - הלקוח בטוח
תיאור מוצר
ספרו לי סיפור על המוצר, על הצבע שלו, על הבד, על הדוגמנית שלובשת / עונדת / מרכיבה את המוצר שלכם. תנו לי כמה מילים שישפרו את חווית הקנייה של המוצר, כאילו הייתי בחנות עצמה. סיפור נותן מגע אנושי ואישי, כמו גם טוב לקידום האורגני של האתר שלכם (SEO).
תיאור מוצר באתר next
בונוס שלא יזיק: פרסונליזציה
צרו המלצות, ניוזלטרים וקמפיינים דינמיים שמבוססים על מוצרים שהלקוח התעניין בהם בעבר או כאלה שהשאיר בעגלה. בגדול, תנו תחושה שאתם רואים את קהל היעד כבני אדם ולא כמספרים בחנות שלכם.