Blog Post

מה מונע מאנשים לקנות מאיתנו?

זיהוי נקודות המכאוב (Pain points) של הלקוחות הוא השלב הראשון בבניית מסע לקוח חלק באתר שלנו. בהבנה של המקומות בהם הלקוח בוחר לנטוש את האתר, אפשר להבין באיזה שלב הוא במשפך השיווקי, ולתקן בהתאם.

אז מה היא נקודת מכאוב (Pain point) בכלל?


בדיוק הרגע הזה בו הלקוח מעוניין לבצע רכישה, אך החוויה שלו לא מתאימה לציפיות שלו לגבי קנייה. בין אם באתר או גם בחנות פיזית. או בקיצור, כל מה שלא "בא בטוב" ללקוח בחוויית הקנייה ומונע ממנו לרכוש. יש לא מעט קהלי יעד ולכל אחד יכולה להיות נקודה מכאוב אחרת.

רכישה בהרשמה בלבד


אם יש משהו שיכול להוריד כמות קונים משמעותית זה הרגע הזה בו אנחנו נדרשים להירשם לאתר כדי לרכוש בו. לא לכולנו מתאים להירשם לכל אתר, לא כולנו מעוניינים במחויבות של לזכור סיסמאות לכל מקום. האם זה שווה איבוד לקוח?

אם חשובים לנו פרטיהם של קהל היעד, נוסיף פופ-אפ עדין בהרשמה לניוזלטר במקום.



קנייה ללא ניווט


עדיף לתת ללקוחות שלנו דרך לפלטר את רשימת המוצרים באתר, אפשר לבחור בקטגוריות וסגמנטים או אפילו לסנן לפי מחיר מסדר עולה ליורד. העיקר לתת ללקוח את הדרך הקצרה ביותר למצוא את המוצר אותו הוא מחפש, ואז לרכוש כמובן!


כנ"ל על שורת חיפוש – אתר בלי שורת חיפוש זה כל כך 2005. אם באנו ממוקדים לרכוש ויש לנו את שם המוצר, למה שלא ישר נלך על זה? הלקוח יעבור דרך חתחתים מיותרת כשהוא כבר כה להוט לרכוש. 



הפתעה במשלוח


לא נחביא או נסתיר את עלות המשלוח שלנו. אין שום סיבה להפתיע את הלקוח במחיר משלוח גבוה. לא רק שנאבד את האמון שלו, הוא גם לא יסכים לשלם עלות גבוהה משתכנן מלכתחילה. אם העלות לא גבוהה גם ככה, למה שלא נחשוף אותה מלכתחילה?

כבר שנים שעלות משלוח מפתיעה היא הגורם #1 לנטישת עגלה. עשו את החשבון 🙃

Speak up for small business

עלות משלוח ברורה היא מפתח להמרות שופות


Refund Refund Refund


"מה היא מדיניות ההחזרות?" היא השאלה הנשאלת ביותר באזורי ה-Q&A (שאלות/תשובות) באתרי מכר. היו ברורים ושקופים במדיניות ההחזרות ונסו להתיישר לכללי הז'אנר כמה שיותר, כך אנשים לא יפחדו לקנות מפאת חוסר התאמה במידה, בצבע, בסגנון ועוד. טבלת מידות זה Must.



מחסור באפשרויות תשלום


נסו לתת כמה שיותר אפשרויות לתשלום – היום כבר ניתן לשלם דרך המובייל, פייפאל, כל חברות האשראי, Pepper pay, ביט, פייבוקס ועוד. כך לא תאבדו אף לקוח שמעוניין לשלם אך לא יכול בגלל שבחר כרטיס אשראי פופולרי פחות.

Speak up for small business

תנו כמה שיותר אפשרויות תשלום



אתה בידיים הנכונות


אם כבר נטישת עגלה, הסיבה השנייה לנטישה של מוצרים לפני הקליק האחרון לרכישה היא התחושה שהכסף שלנו לא נמצא בידיים הנכונות.

או לחילופין: שהאשראי שלנו מאובטח ולעולם לא נופיע ברשימת השמות של כל אלה שפרצו להם לאשראי.


הרי ברור שאיבטחתם את הסליקה באתר שלכם, למה שלא תסמנו את זה ב-footer האתר ובשלבי סיום ה-checkout? אבטחת סייבר היא לא מילה גסה. 

Speak up for small business

אם האתר מאובטח - הלקוח בטוח



תיאור מוצר


ספרו לי סיפור על המוצר, על הצבע שלו, על הבד, על הדוגמנית שלובשת / עונדת / מרכיבה את המוצר שלכם. תנו לי כמה מילים שישפרו את חווית הקנייה של המוצר, כאילו הייתי בחנות עצמה. סיפור נותן מגע אנושי ואישי, כמו גם טוב לקידום האורגני של האתר שלכם (SEO).

Speak up for small business

תיאור מוצר באתר next

בונוס שלא יזיק: פרסונליזציה


צרו המלצות, ניוזלטרים וקמפיינים דינמיים שמבוססים על מוצרים שהלקוח התעניין בהם בעבר או כאלה שהשאיר בעגלה. בגדול, תנו תחושה שאתם רואים את קהל היעד כבני אדם ולא כמספרים בחנות שלכם. 

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: