עונת הסיילים 2021: צ'קליסט לשיווק ופרסום
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
כבכל שנה אני מנסה לאגור כמה שיותר מידע לקראת עונת הסיילים הגדולה, שטומנת בחובה את יום הרווקים הסיני, shopping.il, cyber monday, black friday ועוד.
בעבר פרסמתי את מסקנות בלאק פריידי וגם את התנהגות הצרכנים בעונת הסיילים בזמן מגיפה. הפעם בחרתי ללכת על צ'ק ליסט קליל, כך שכל בעלי העסקים והמשווקים יוכלו לעבור מהר ולוודא שאנחנו מוכנים לשיטפון הקרוב.
התחזית הבולטת ביותר שעולה מכל המחקרים שקראתי בנושא צופה שעונת הסיילים צפויה להתחיל מוקדם מכרגיל ולכן זה בדיוק הזמן להיערך!
- נתחיל בצעד הראשון שהוא לוודא שיש לנו נוכחות בפלטפורמות החשובות לנו ושהקהל מוצא אותנו בקלות - פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טוויטר, טיקטוק, קלאבהאוס.
- מה דעתנו על email marketing? האם יש לנו מערכת משומנת של ניוזלטר איכותי וממיר? האם העלינו את קצב ההרשמה לקראת עונת החגים? אם לא, זה הזמן לזה.
- האם כבר הכנו והזנקנו פופ אפ שווה באתר כדי לאגור מיילים לרשימת הלקוחות, לעדכן אותם על מבצעים, להזכיר להם למלא את העגלה לקראת הסיילים?
- מתי לאחרונה ריעננו את הקהלים מבוססי הרשומות? זה הזמן לעדכן אותם, קהלים המבוססים כתובות מייל ו/או טלפונים הם מהקהלים הממירים ביותר שיש כיום. בטח אחרי שקהלי הרימרקטינג נפגעו במהלך עדכון התוכנה IOS 14.
- חזקו את הקהל שלכם וצרו איתו קשר מחדש. אם בחודש החגים קצת נרדמנו עם לייצר מעורבות חזקה בעמודים, חודש אוקטובר שמור לנו כדי ליצור קשר מחדש עם העוקבים שלנו. להרים פעילות גולשים שתביא מעורבות טובה, ליצור תזכורת לכך שהמותג שלנו קיים ובועט. קהלים המתבססים על מעורבות במדיה החברתית לא נפגעו בעקבות עדכון IOS 14 ולכן אני ממליצה להשקיע בהם מחדש.
- צאו למחקר וערכו A/B testing על נוסחים, חומרים ויזואליים, סגנון, פלטפורמות ומבנה מודעות. זה הזמן לגלות אם מודעת קרוסלה ממירה יותר מסרטון איכותי. אם תתחילו את הבדיקה עכשיו, תגיעו לעונת הסיילים בידיעה בדיוק אילו קמפיינים אתם הולכים להקים, ועם איזה חומרים ויזואלים וטקסטואליים אתם צריכים להיערך מראש.
- הכירו את כלי הרימרקטינג הדינאמי - קיימים בשוק לא מעט כלים שעושים שימוש באינטליגנציה מלאכותית כדי לעזור לכם להבין באילו מוצרים צופים הכי הרבה, לאיזה מוצרים מחכים יותר ומה הם המוצרים שלא שווה שתייצרו בעונה הבאה. דעו את הנתונים הללו, הכירו אותם והשתמשו בהם לשיווק שלהם. כך תוכלו לדעת בדיוק איזה מוצר אתם רוצים לשים בפרונט של הפרסום ואיזה לא. איזה מוצר ימשוך את עיניהם של קהל היעד ואיזה פחות.
- הפיקסל מוטמע? צובע את ההמרות הרלוונטיות לנו? נוכח בכל האתרים ועמודי הנחיתה שאנחנו מקדמים?
- הקטלוג מציג את כל המוצרים? החנות מקושרת לאינסטגרם ותיוג המוצרים פעיל?
- עונת הסיילים אמנם מתחילה בנובמבר, אך שווה לחשוב גם על מבצעים מקדימים כמו Pre-sale ודומיו. אנשים לעתים יעדיפו לרכוש מוקדם יותר, במחיר גבוה יותר, רק כדי להרגיש שהם הקדימו את כולם.
- דאגו לייצר מענה מהיר ושירות לקוחות איכותי בעמודים, כדי לקבל תג של רספונסיביות ובהתאם לזכות בחשיפה גבוהה יחסית.
- אתם כבר יודעים באילו סיילים תשתתפו? צרו שעון עצר או ספירה לאחור כדי לשחק על תחושת ה-FOMO של הצרכים ולרתום אותם אליכם בזמן הנכון.
- ודאו שהאתר שלכם עומד בכל הדרישות להקטנות אחוזי נטישת עגלה:
- תחושת אבטחה של פרטי התשלום - הלקוחות צריכים להרגיש שהאשראי שלהם מאובטח כראוי
- אין הפתעות בקופה - אין עלויות משלוח שיפתיעו את הלקוח. ואם החלטתם שהמשלוח בחינם - כתבו את זה בריש גלי.
- מסע לקוח חלק וקל
- גישה קלה להחזרות והחלפות
- שימוש בכל שיטות התשלום הפופולריות כיום
ועכשיו בכובע הצרכני: מלאו את הסלים בכל האתרים של החנויות האהובות עליכם. משווקים טובים ידעו לעשות עם זה מטעמים ולהציע לכם הנחות ספציפית על המוצרים הספציפיים שהוספתם לעגלה.
יאללה, צאו לשופינג! 🛍