מתי לאחרונה עדכנת את הצהרות העסק? 🎯

בשוק התחרותי של היום, הצהרות מותג הן כלי חיוני להגדרת זהות החברה, תקשורת ערכיה ומשיכת לקוחות. עם זאת, הרבה מהעסקים עדיין מבלבלים בין הצהרת משימה, חזון ומטרה. באתי לעשות סדר!
בואו נתחיל מ-3 ההצהרות החשובות ביותר וההבדל בניהן -
הצהרת מטרה (Purpose Statement) - מסבירה למה קיימת החברה. היא מתמקדת בהשפעה הרחבה שהחברה רוצה להיות לה על החברה והעולם. הצהרה זו צריכה להיות משמעותית, אותנטית ומתקשרת לערכי החברה. בתכלס, מסבירה מה מטרת קיומה של החברה מעבר ללעשות כסף.
דוגמא מנייקי: לקדם השראה וקיימות באמצעות כוח הספורט.
הצהרת חזון (Vision Statement) - מתארת את העתיד שאליו החברה שואפת. מסבירה מה החברה רוצה להשיג ב-5 השנים הקרובות והלאה. ובעצם, היא מציגה תמונה רחבה של מה שהחברה רוצה להשיג בטווח הארוך. הצהרה זו צריכה להיות מעוררת השראה, מאתגרת וניתנת להשגה.
דוגמא מנייקי: להיות המותג הספורטיבי המוביל בעולם, המעצב עתיד בריא יותר באמצעות חדשנות.
הצהרת משימה (Mission Statement) - מגדירה את הדרך בה החברה תגיע למטרותיה. היא עונה על השאלה "מה אנחנו עושים?". הצהרה זו צריכה להיות ספציפית, מדידה, ניתנת להשגה, רלוונטית ומוגדרת בזמן.
דוגמא מנייקי: לפתח ציוד ספורט חדשני המהווה השראה לאתלטים בכל הרמות לשאוף למצוינות.
למה זה חשוב? הצהרות מותג ברורות ומובחנות חיוניות עבור:
- הכוונת אסטרטגיית החברה: הן מספקות מסגרת ברורה להחלטות עסקיות ולפעולות יום-יומיות.
- תקשורת ערכים: הן מעבירות את המסר הייחודי של החברה ללקוחות, עובדים.ות ושותפים.ות.
- יצירת קשר רגשי: הן עוזרות לחברה להתחבר לקהל היעד שלה ברמה עמוקה יותר.
- שיווק, כמובן: מה נשווק אם לא נדע את המענה על כל אלה? הן המקרא לעבודת השיווק.
בנוסף להצהרות המותג שדיברנו עליהן (משימה, חזון ומטרה), יש עוד שתי הצהרות שחשובות עבור עסקים:
הצהרת מיצוב (Positioning Statement) – מה העסק עושה, עבור מי ובמה אני שונה מאחרים. הצהרת המיצוב מגדירה כיצד החברה רוצה להיתפס בשוק ביחס למתחרים שלה. היא מתארת את היתרון הייחודי של החברה ואת המקום שהיא רוצה לתפוס בתודעת הלקוחות.
דוגמה: "אנחנו חברת הטכנולוגיה המובילה שמעניקה פתרונות תוכנה חדשניים לעסקים קטנים ובינוניים."
הצעת ערך ייחודית (Unique Value Proposition - UVP) – מה הלקוחות יקבלו אם יעבוד איתנו. הצעת הערך הייחודית היא ההבטחה הספציפית שנותנת החברה ללקוחותיה. היא מסבירה מה הופך את החברה לשונה ומדוע לקוחות צריכים לבחור בה.
דוגמה: "אנחנו מציעים תוכנות קלות לשימוש וחסכוניות בזמן שיעזרו לכם להגדיל את המכירות ולשפר את יעילות העסק."
טיפים לכתיבת הצהרות מיצוב והצעות ערך ייחודיות:
- הצהרה ברורה ותמציתית: הימנעו משפה מעורפלת. ודאו שההצהרות קלות להבנה.
- התמקדו בלקוחות: מה חשוב להם.ן? מה הם.ן מחפשים.ות בחברה?
- הדגישו את היתרון הייחודי: מה הופך את העסק הזה לשונה ממתחריו?
- השתמשו בשפה חזקה ומעוררת השראה: גרמו ללקוחות לרצות ללמוד עוד על העסק.
- היו עקביים.ות: השתמשו בהצהרות המותג בכל ערוצי התקשורת – אופליין ואונליין.
אם כך, המשימה להיום היא לוודא שכל ההצהרות האלה ברורות לנו וללקוחות שלנו, נוכחות בערוצי השיווק השונים (אתר, מדיה חברתית, פנים-ארגוני ועוד) ושהן מעודכנות למה שהעסק שלנו באמת עושה כיום.
נשארת עם טעם של עוד? קבלו כמה דוגמאות מעוררות השראה ממותגים בינלאומיים -
כאן!