Blog Post

ClubHouse - המועדון שכולם רוצים להיכנס אליו

טרנד ה-Social Audio מגיע גם אלינו


קלאב האוס היא הדבר החם שכולם מדברים עליו בחודש האחרון.

זו היא אפליקציית רשת חברתית לצ'אט מבוסס שמע בלבד, Social audio.

בין צוקרברג לבין אילון מאסק (שכיכב בשיחת קלאב האוס של מעל ל-5,700 משתתפים בשבוע שעבר), כולם כבר הביעו בה עניין.

הסיפור מתחיל מסטארט אפ של 10 אנשים בלבד, לא רווחי (כרגע), זמין (כרגע) רק לאייפון, עובד על הזמנות בלבד ועדיין, הוא משגע את העולם. גם אינסטגרם החלה כאפליקציה שנבנתה ע"י עשרה אנשים בלבד, בלי לדעת שבסוף היא תירכש על ידי השחקנית החזקה בשוק, ותהפוך לפלטפורמת על.


למה קלאב האוס עובדת כל כך טוב?

תחום ה-Social Audio הוא אחד משני הטרנדים הבאים (הראשון הוא AR/AI) והוא עונה על צרכי ה-FOMO  (fear of missing out) והריחוק החברתי בבת אחת.

אנשים תקועים בבית בסגר, לכולנו טלפונים חכמים ואינספור אפליקציות שיחה, אבל נמאס לנו מתקשורת טקסטואלית ואנחנו עייפים מלהיות זקופים בשיחות ועידה בוידאו - כאן באה אפליקציית שמע בלבד להצליח. היא לא תובענית כמו וידאו, היא דורשת מעט מאוד מכל משתמש (מעורבות פשוטה וקלה) וכל התכנים בה נעלמים מיד אחרי שהם עולים (היי לסטורי / סנאפצ'ט), מכאן ה-FOMO.


מעבר לכל אלה, קלאב האוס מבדלת עצמה ושמה בפרונט את הגורם שכל שאר הרשתות החברתיות מתעלמות ממנו או לא שמות אותו בפרונט - ה-אודיו.  מי כמונו יודע, שמעל ל-80% מצופי הסרטונים בסושיאל צופים בהם על Mute.


אני עוד חוקרת את הממשק ואת ההזדמנויות הצצות, אבל אני יכולה להגיד שלראשונה מזה זמן רב, בניגוד לדעתי האישית על טיקטוק ודומותיה, יש הרגשה של שחקנית חדשה, חזקה, ממכרת, רעננה ומפוצצת באפשרויות חדשות לשיווק, קהילה ושיח.




באחד מהקלאבים שביקרתי בהם השבוע, דיברנו על איך לבנות פרופיל טוב בקלאב האוס, איך לכתוב BIO שייצג אותנו בצורה מיטבית. עלו המון רעיונות חשובים, כמו

  • תמונה פרופיל פרונטלית וברורה
  • דגש על 3 השורות הראשונות
  • כתיבת ה-mission שלנו בפרונט
  • כתיבה בעברית למי שקהל היעד שלו ישראלי (אלו אסכולות, כפי שסיכמנו)


הנה הדברים שאני נעזרת בהם כשאני כותבת אודות בלינקדין, מענה על השאלות האלה יכול לעשות לנו הרבה סדר גם בכתיבת ביו בקלאב האוס:


  1. מה אני עושה - פה נכתוב בשפה וסמנטיקה שתמצב אותנו כאוטוריטה בתחומנו, זה המקום להשתמש ב-name dropping של מונחים מעולם התוכן שלנו
  2. איך אוכל לעזור - פה נדבר בשפה בגובה העיניים של הלקוחות שלנו, ננגיש את השירותים שלנו למי שזה רלוונטי לו
  3. עבור מי אני עושה זאת - פה נספר עבור אילו לקוחות, חברות, ארגונים אנחנו מציעים שירותים. כך נבליט את עצמנו למי שמחפש אותנו
  4. מה אני עושה אחרת - זה המקום לבידול העסקי. החידוד שלנו בשיחה היה שלהגיד שאני הכי טובה, יקרה, ותיקה, אוהבת את מה שאני עושה זה כבר לא מספיק. מה שכן, כל אחד יכול למצוא בדיוק את הבידול העסקי והנישה אותה הוא תופס וזה המקום לכתוב אותם.
  5. פרטי קשר - כנראה החלק הכי קל אך זה שרוב האנשים שוכחים. מייל, טלפון, אתר וכו'. מה שאתם מרגישים איתו בנוח.


ההכוונה רלוונטית כמובן למי שהיה רוצה לעשות פיתוח ונטוורקינג עסקי, ולא לעבוד רק באישי.

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.
By yael scliar 18 Nov, 2020
זיהוי נקודות המכאוב של הלקוחות הוא השלב הראשון בבניית מסע לקוח חלק באתר שלנו. בהבנה של המקומות בהם הלקוח בוחר לנטוש את האתר, אפשר להבין באיזה שלב הוא במשפך השיווקי, ולתקן בהתאם.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: