או: זמן להמרות
בבלאק פריידי וסייבר מאנדיי הפיד שלכם היה מוצף בתכנים מסחריים. קנו פה, קנו שם. ראינו יותר ויותר מודעות בפייסבוק, התעוררות יפה באינסטגרם ולא מעט מותגים שהשכילו לפרסם גם בסטורי.
הנה כמה
מהתובנות שלי וכמה שאספתי מקולגות בתחום:
המשפך השיווק חי ובועט . לא עשיתם שיווק נכון ומושקע לאורך השנה ואתם רק "מדליקים" את הקמפיין בימים של המבצעים – זה לא יעבוד לכם. בנו משפך שיווקי שיביא לכם מכירות נאות לאורך השנה ויפציץ בימים חגיגיים. קראו פה עוד
שיווק דיגיטלי ומדיה חברתית אינם "שגר ושכח" . העלו קמפיין, בדקו אותו, גם אם זה אומר להתמכר למנהל המודעות ולהכיר לו את הקרביים. הסיקו מסקנות ושנו בהתאם את הקמפיין. את קהל היעד, התקציב, סוג המודעה, הקריאייטיב. לא להתעצל
התאהבו בפיקסל מחדש . למי שמכר באינטרנט, משמע אי-קומרס, זה הזמן להכיר את הפיקסל ולהתאהב בו. להרים קמפיין שלמות ולראות בלייב את המכירות נעשות באתר. זה ממכר, מזהירה מראש
אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. ביומיים שקדמו לבלאק פריידי, מערכת הפרסום בפייסבוק קרסה. כמות באגים מחרידה, המון שיערות לבנות מצד המשווקים, המון לחץ מצד הלקוחות. זו בדיוק הדוגמא לכך שאסור לשים את כל הביצים בפייסבוק, תשקיעו באתר, אולי קמפיין בגוגל, בלוג שמביא לקוחות באופן קבוע.
מקדמים בסטורי ? קודם כל – כל הכבוד. אתם מתקדמים. כשאתם מעצבים את האימג' לפרסום, נסו להכניס כמה שיותר אותנטיות. הכניסו אימוג'י לסטורי, שלבו תמונה אמיתית ולא "עשויה" מדי, תנו תחושה שזה עוד סטורי שהגולש מקבל בבליל התכנים. ולא שזו פרסומת שנתקעת לו בין שאר הסטוריז שהוא בדיוק רואה עכשיו.
רימרקטינג שוב ושוב ושוב . עלות החשיפה בסטורי מצחיקה. צבעו אנשים בסטורי ואז "תפסו" אותם במודעות במקומות אחרים – פיד של האינסטגרם, של הפייסבוק.
אל תתביישו – שימו מחיר במודעות . בבלאק פריידי ודומיו, זה הזמן להשוויץ בהנחות שלכם. אם כל השנה לא חשפתם את המחיר שלכם, עכשיו זה ה-זמן לעשות את זה. נתתם הנחה, שווה יותר או פחות, שימו אותה בפרונט. אתם לא רוצים "לאבד" אנשים בגלל קליק נוסף ומיותר.
אל תסבכו ותסתבכו במבצעים . "קני חולצה מסוג X וקבלי הנחה של 30% אם תקני את השנייה דרך החנות שלנו ביום חול". כמו שאתם לא רוצים להסתבך במתן ההנחה, קוד הקופון וכו' – כך גם הלקוחות שלכם. מה שעבד לי הכי טוב היה לתת הנחה גורפת על הכל. לא חובה אותה הנחה על הכל – אלא "עד 70% על כל הפריטים". יהיו פריטים שתהיה עליהם 30% הנחה ואולי פריט-שניים ב-70%. זה נשמע טוב, זה אמת בפרסום וזה מאוד אטרקטיבי.
וטיפ אחרון למי שלא קריטי לו הבלאק פריידי – כבו קמפיינים בימים האלה. הביד יקר וחבל על הכסף שלכם. שמרו אותו תתחילו מחדש יום-יומיים אחרי שנגמרת הפיאסטה.
ובנימה אישית, בתור אחת שגם פרסמה מוצרים, ייעצה למותגים בימים עמוסים אלה וגם הוציאה לא מעט בבלאק פריידי הזה, אני יכולה להגיד שבסופו של דבר אנחנו קונים דברים שרצינו מבעוד מועד גם ככה. מבצעים שמותאמים לצרכי הקהל שלכם יהיו הדבר הנכון ביותר שתעשו. "הנה המוצרים שאתם הכי אוהבים, הנה מוצרי הבסט סלר שלנו – קחו אותם בהנחה".
זה לא הזמן לחסל מלאי – זה הזמן לתת לקהל שלכם את מה שהוא גם ככה רוצה. זמן להמרות.
רוצים ללמוד לעשות את זה נכון? דברו איתי
🛒 טיפ בונוס לשנת 2019:
מה ישראלים הכי אוהבים? לא להיות פראיירים. אבל גם לקבל משהו לפני שכל השאר מקבלים אותו.
אחד המחקרים שקראתי בנושא הציע לתת מבצעי pre-sale על כמה פריטים לפני שמתחילות החגיגות עצמן. כך תשיגו 2 דברים חיוביים:
- תעניקו ערך מוסף לעוקביכם הנאמנים (ולא רק לאלה שמגיעים כשיש מבצע שווה)
- תשיגו תנועה רבה לאתר שלכם, כשהביד עוד לא יקר כל כך. את התנועה הזאת "תאספו" בקמפייני הרימרקטינג שתעשו בסיילים עצמם.