שנסו מותניים, אנחנו רגע עובדים על דברים שלמדתי באוניברסיטה
משפך שיווקי הוא מושג חשוב בפרסום במדיה החברתית והיום אכתוב קצת על איך לבנות אחד טוב שיעבוד לכם בקלות. זו ההזדמנות ליצור מערכת יחסים הדרגתית ונכונה עם הגולש. הכוונה היא להתחיל בגולש שנחשף אלינו ולסיים בלקוח שמשלם לנו.
התהליך יקרה באופן הדרגתי, מכיוון שלא תמיד אפשר פשוט לפנות לאדם זר, להציע לו את השירות או את המוצר ולצפות שהוא מיד יפתח את הכיס. אז סבלנות היא מצרך הכרחי, כן גם לאלה שרוצים את זה "לאתמול".
הרעיון הוא לחזר.
כן, כמו שעשינו בגן כשמשכנו את הצמות ואחרי זה בבית הספר כשגנבנו את הטיפקס. לפעמים צריך לחזר אחרי הגולש בצעדים קטנים, אפילו להתחנף ולהציע סוכריות קטנות (לא בקטע קריפי) עד שהוא הופך למעשה להיות שלנו.
במדיה החברתית אנחנו עושים את זה בסנכרון מלא עם דפי נחיתה חיצוניים, תוך שימוש בפיקסל. כך ניצור משפך יעיל שיעזור לקידום העסק לטווח הארוך, יבנה וישמר מערכות יחסים עם הלקוחות שלנו.זיהוי קהל היעד
אסטרטגיית מיקוד הקהל תתבסס על ערכים שונים. הכינו רשימה של הקהלים הפוטנציאליים המתמקדים בטירגוט כמו תחומי עניין, קבוצת גיל, מין, מקצוע ועוד. הרשימה תעזור לכם להתמקד בסוג הנכון של הקהל, בבניית הפרסונה שלו ובמציאתו במערכת המודעות של פייסבוק.
צרו תוכן. ועדיף שיהיה מותאם
צאו למשימת הקריאייטיב, כתבו, צרו, צלמו תכנים המייצגים את העסק שלכם ואת המוצרים/השירות שאתם מנסים למכור. זה יכול להיות מאמר בעל ערך, תמונה ששווה אלף מילים, אינפוגרפיקה ועוד. נסו להתאים כל תוכן לקהל היעד הרלוונטי לו. אמהות יקבלו תוכן אחד, נוער יקבל תוכן אחר, תל אביבים יקבלו תוכן שלישי. הכל בהתחשב בסגמנטים שתבנו בצעד הראשון של זיהוי קהלי היעד.
הוציאו את הארנק וקדמו בממומן
זה הזמן להפוך קהל קר לקהל חם, כזה שיכיר את המותג שלכם ויבשיל לאיטו לשלב הרכישה. קדמו תכנים שונים וקחו את הזמן כדי לבדוק איזה תוכן הביא יותר תנועה והמרות. כמו שכתבתי בפוסטים הקודמים, תנו לקמפיין קצת זמן באוויר. אל תורידו אותו אחרי יומיים. רק כך תוכלו להבין במדויק מה הביא יותר ומה פחות, ועל סמך זה לעשות החלטות לקידומים הבאים.
הביאו את כל השכנים וקהלי ה- LaL
קהל מסוג look alike הוא קהל של אנשים הדומים במאפייניהם הדמוגרפיים לקהל שבניתם. סיכוי סביר שגם הם יתעניינו במוצרים שאתם משווקים ולכן אין סיבה לשכוח אותם. אחרי שבדקתם מה הפוסטים שמניבים לכם הכי הרבה בסעיף הקודם – קדמו את אותם התכנים הפופולריים לקהלי ה-lookalike. כך תחממו גם קהל דומה – עם התוכן הטוב ביותר שלכם.
הישארו אטרקטיביים
אם חשבתם שברגע שמשכתם את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם סיימתם – אתם טועים :)
עכשיו האחריות עליכם לשמר את האינטרס של קהל היעד במוצרים ובשירות – מה שישאיר אותם בסביבה זו הצעה אטרקטיבית. זו יכולה להיות הנחה, תקופת ניסיון, מתנה, משהו חינמי ועוד. טקטיקה זו תסנן עבורכם את הקהלים שבאמת מתעניינים במותג שלכם ולא סתם פה בשביל החינמים.
אגב, זמן שהם נשארים זה זמן מעולה לבדוק עליהם פרסומים ותכנים חדשים ולאסוף עליהם עוד אינפורמציה.
בנו ושמרו אמון
אמון קשה להשיג – קל לשבור, נכון?
עליכם להשיג כמה שיותר המלצות ומילים טובות מלקוחותיכם הוותיקים – שיתרמו למערך השיווקי שלכם בדמות תכנים מסוג testimonials. אלה פוסטים שמכילים סיבות להאמין במותג. שכן, הכי קל לנו לקנות מוצר אם ראינו שמלא אנשים ממליצים עליו.
שווקו מחדש כל דבר ודבר
רימרקטינג, ריטרגטינג ועוד מילים שאומרות אותו דבר הן הזהב של שיווק דיגיטלי והכל הודות לפיקסל החמוד.
אחר שתדאגו לכל השלבים הקודמים, יהיה לכם בסיס לקוחות חזק ובשל. לא כל לקוח יהיה מידית מעריץ נאמן ואתם רוצים לקוחות חוזרים.
אל תפספסו אותם וצאו למסע remarketing.
שווקו לקהלים שלכם מוצרים הדומים לכאלה שרכשו בעבר, כאלה שצפוי שיתעניינו בהם וכך תנגישו את העסק שלכם לאנשים שגם ככה מאמינים בכם כבר.
אל תזניחו את הפיקסל של פייסבוק
העיניים שלי נוצצות כשאני מדברת על הפיקסל של פייסבוק. דפדוף בפוסטים קודמים יתן גם לכם מושג מי הוא הרכיב הנחמד הזה וכמה הוא יעיל ואינפורמטיבי עבור כל מי שמשווק במדיה. אז בגדול, אל תשכחו לעבור על הדוחות שהוא מייצר, לעשות אופטימיזציה באמצעות הנתונים שהוא אסף וניתח וליצור קהלים חדשים וטובים שדרכו באחד מנכסיכם הדיגיטליים.
אמרתי פה המון ואתם לא בטוחים שהבנתם את כל מילות המפתח?
רוצים להשתתף ב סדנת טירגוט ומציאת הקהלים שלי ?