או: המדריך המלא לכתיבת פנייה אישית מוצלחת
לינקדין, חברים. זו כבר לא רשת חברתית למשאבי אנוש או לסופר טכנולוגים בלבד.
כולנו צריכים להיות שם, לבנות פרופיל לינקדין עסקי מתוקתק שייצג אותנו כהלכה, להרים עמוד עסקי מקצועי ואולי אפילו להתחיל לפרסם בכסף. למה לא?
בשנתיים האחרונות לינקדין יישרה קו עם אפשרויות הפרסום המגוונות של מתחרותיה. יש לנו כבר פיקסל שניתן להטמיע ולעקוב אחר המרות, אחלה אנליטיקס שבעולם, מודעות מוחשכות, רימרקטינג מתקדם, טופס לידים כיפי וגם, כמובן, כל החברות הותיקות - המודעות הממומנות שהיו עד כה.
נעשה רגע סדר, אלה האפשרויות לפרסום ממומן בלינקדין:
- מודעות ניוזפיד - כאלה שיופיעו לקהל היעד שלכם בפיד או בצידו הימני ויקדמו את התוכן או יביאו תנועה לאתר חיצוני
- מודעות טקסט - מופיעות בצידו הימני של הפיד או בשורת טקסט מעליו
- מודעות מסוג טופס לידים
- מודעות
וידאו
- כך תשיגו צפיות לסרטונים שלכם
- מודעה מסוג inmail - דיוור אישי וישיר לקהל היעד המטורגט
על המודעות בדיוור ישיר רציתי לדבר הפעם. שמן המקורי הוא inmail, שזה קצת כמו הודעה למייל. ישיר ואישי.
אם תכתבו אינמייל נכון, הוא יביא לכם אינטראקציה גבוהה. זו בעצם הדרך לשלוח דיוור ישיר לתיבת האינבוקס של המשתמש שאתם רוצים לטרגט. היתרון הוא שהדיוור נשלח רק כאשר המשתמש נכנס ללינקדין ולא לפני. כך שלא תשלמו במידה ותטרגטו אנשים שלא נכנסים ללינקדין אף פעם.
התשלום מתבצע על כל שליחה ומתבצע בגלים. בואו נגיד, הגדרתם 10 דולר ליום - לינקדין תשלח הודעות רק בתקציב הזה ותו לא. ככה במידה ואחרי יום-יומיים סגרתם מספיק פניות, די אנשים יצרו עמכם קשר חזרה - תוכלו לעצור את הקמפיין ולהתחיל לטפל בלידים שנוצרו.
גם לדלוור צריך לדעת
אז כמה טיפים לאינמייל מוצלח:
היו ישירים כבר בכותרת – כתבו כותרת אטרקטיבית וישירה. לא כזאת שתהיה מכירתית מדי, אבל כן שתעביר מסר מסקרן. אנשים היום מופצצים במסרים. אם זה במיילים בעבודה, סמסים, וואטספ, רשתות חברתיות. שלא לדבר על שיחות טלפון והפרעות אחרות. בין כל אלה, הלו, צריך גם לעבוד. תמיד חשבו איך הכותרת שלכם תקרוץ ותעניין את לקוח הקצה שלכם מספיק כדי שגם יפתח את שאר ההודעה.
הניעו לפעולה, בקטנה – רוצים שהלקוח יעשה פעולה? יצור עמכם קשר, יכנס לאתר, יצפה בסרטון? יופי – צריך להגיד לאנשים מה לעשות. אבל החלו דווקא בהנעה פשוטה לפעולה. אל תתנו ללקוח לעבוד קשה מדי על ההתחלה. תפסו אותו בחכה ומשם תתקדמו.
התייחסו לזה כאל שיחה – אנחנו פונים לצד השני באינבוקס, מקום שבד"כ מתנהלות בו שיחות. קצרות או ארוכות, זה לא משנה. התייחסו לזה כאל שיחה. עם כמה שאנחנו רוצים טלפון שלא מפסיק לצלצל, תנו לשיחה לזרום קודם כל במסנג'ר ואל תוציאו את המשתמש ישר מהלינקדין לטלפון. התחלתם איתו שיחה בלינקדין – זרמו שם עד שיהיה מתאים להמשיך הלאה.
הישמעו כמו עצמכם – אחרי הכל, הפנייה נשלחת ממשתמש אישי ולא מעמוד עסקי. דברו בגובה העיניים, כתבו כאילו הייתם מדברים עם קולגה ולא עם ליד פוטנציאלי שאתם צריכים להרשים ופתאום משתמשים במשלב גבוה ובמילים מפוצצות. זה כבר לא עושה רושם על אף אחד. האדם בצד השני צריך להרגיש שהוא מדבר עם בן אדם, לא עם רובוט, תאגיד או חברה.
תנו לו להרגיש מיוחד – זה לא סתם שטיק, תמיד תסבירו למה פניתם דווקא אליו. אתם לא צריכים לכתוב אחד אחד ולהגיד "פניתי אליך כי שיחקנו יחד בחול בגיל שנתיים", אבל אם פניתם בטירגוט לקבוצה של מנהלי כספים בתחום הנדל"ן כתבו למה דווקא הם. "פונה אליך כי ההתמחות שלך בכספים בעולם הבנייה והנדל"ן רלוונטית...".
תועלת תועלת תועלת – אם עוד לא נמאס לכם שאני אומרת את זה, אז.... ערך מוסף. חשוב מאוד להסביר בדיוור – מה הצד השני ירוויח מזה. דברו פחות עליכם, על החברה, על המוצר. דברו יותר על למה המוצר שלכם מתאים דווקא לו. איך הוא יוכל להרוויח מזה.
אל תשלחו אותו לחפש – זה נכון שצריך לתת ללקוח הפוטנציאלי מספיק מידע עליכם כדי שישיב, אבל אל תשלחו אותו לאתר, לעמוד הנחיתה, לערוץ היוטיוב ועוד. צרו מספיק עניין כדי שהוא יבקש את כל שאר הנכסים. בחרו אחד שאתם גאים בו ותנו לו רק אותו. אם הוא ירצה עוד, הוא ידע איפה למצוא אתכם.
ואז עוד קצת טיפים כלליים שאני נותנת על קצה המזלג ואתם תפנו אליי אם תרצו עוד –
- a\b testing
- התאמת העברית לפלטפורמת הלינקדין שמעדיפה אנגלית
- ניתוח
סטטיסטיקות המיילר
- כותרות
פרסונליות בהתאמה אישית לכל לקוח
- ועוד
רוצים הדרכה אישית על לינקדין? כתבו לי או התקשרו - 054-2690469