מה עשה העדכון האחרון של אפל למפרסמים?
גרסת IOS 14 החדשה של אפל תפגע קשות בפרסום הממומן, אז איך נערכים?
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה.
אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם פייסבוק משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום.
לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות ירוויחו הרבה פחות.
החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.
כמו שכולנו כבר יודעים, ההצלחה של פרסום והעלות שלו מושפעים ממודל של ביקוש והיצע במדיה החברתית. לכן, ככל שהפרסום ב-Audience Network יהיה אטרקטיבי פחות, מפרסמים יפנו תקציבים גדולים יותר לפרסום בשאר הפלייסמנטים - והעלויות למפרסמים בפיד, בסטורי ובשאר המקומות יתייקרו.
לצד כל השינויים המוגזמים בממשק והחסימות הרבות, פייסבוק מנסה לעשות עוד עבור עסקים קטנים. ממהלכי הדרכה וייעוץ פרטניים, פתיחה של עוד ועוד מתחמים לפרסום ועוד.
הפעם היא משיקה את
Speak Up for Small Business. זוהי ספריית סרטונים של בעלי עסקים קטנים שמספרים איך העסקים שלהם יפגעו באופן קשה אם תגרע מהם האופציה לנהל קמפיינים כבעבר.
אלה הדברים שמומלץ לעשות כדי להיערך עם השינויים:
- בחרו מה הם 8 האירועים (איוונטים) איתם תרצו לעבוד - בחרו את 8 המשמעותיים לכם ביותר באתר.
- להצמיד אירועים - הגדירו את 8 האיוונטים במנהל המודעות, באיזור ה-Events. בהתחלה יבחרו אוטומטית 8 איוונטים שנוכל לעבוד איתם, אך בעתיד נוכל לעדכן אותם עצמאית.
- לאמת את הדומיין - לאשר רשמית את האתרים בהם השתלתם את הפיקסל למעקב - כהוכחת בעלות על האתר (Verification). פייסבוק מסבירה שלב אחר שלב איך לעשות זאת פה.
- לבדוק ולוודא שקהלי הרימרקטינג פועלים כראוי
ההמלצה העיקרית שלי היא להמשיך לפזר אפשרויות נוספות למעקב - למשל בקהלי מיילים של נרשמי ניולזטר, נטוורקינג בלינקדין ועוד.
אף פעם לא לשים את כל הביצים בסל אחד - תמיד לעבוד בכמה פלטפורמות.
שיהיה לכולנו בהצלחה!