Blog Post

מפופוליזם לערך מוסף: איך תשפיע מהפכת הלייקים על התעשייה

כבר בטח שמעתם על כך שאינסטגרם יצאה במהלך נסיוני, לפיו היא צפויה להוריד את האפשרות לראות לייקים של אחרים. אינסטגרם הכריזה על המאורע המשמח הזה לפני כחודש בועידת ה-F8 המשותפת עם פייסבוק.

טכנית מה שיקרה הוא שאתם תוכלו להמשיך לראות כמה לייקים יש לכם לכל תמונה, אבל העוקבים שלכם לא ידע את הנתון הזה. העוקבים והלייקים שלכם לא ילכו לשום מקום – רק יתחבאו טוב יותר.

הידיעה הזאת הפכה את עולמם של תעשייה שלמה – תעשיית מובילי הדעה. ואם נשים את הפופוליזם בצד לרגע, היא אולי תצליח לשנות חלק מהנרטיב הלא ראוי שחל בשנים האחרונות. לפיו, מי שאין לו מספיק לייקים – שווה פחות. ממליכים מלכים חדשים לפי כמות ה-K שלהם.

(כבר כתבתי בעבר על כמה שאני נגד התעשייה הזאת ומאמינה בתוכן בעל ערך מוסף לקהל היעד, כמו גם ביוזמה קטנה והתנדבותית שאני מנסה להוביל, הניסיון לעשות קצת טוב מחלקת האלוהים הקטנה שלי כחלק פעיל בתחום המדיה החברתית. סקרנים?)

לצד ההשלכות הכלכליות, רבים בתעשייה דנים בהשפעות הפסיכולוגיות של הסתרת הלייקים באינסטגרם, על הרווחה הנפשית של המשתמשים שלה. הלייקים והעוקבים הם האינדיקטור החזק ביותר לאיכות התוכן בקרב משתמשים. ביטול הלייקים טומן בתוכו את התקווה שהמהלך יעצים את מצבם הבריאותי של משתמשים מוחלשים (בעלי מספר עוקבים נמוך יחסית) וישאיר להם יותר מרחב חופשי יותר לביטוי עצמי, מבלי לפחד מכמות לייקים מביכה aka הקיץ של אביה.

הייתי רוצה להאמין שלפחות לתקופה, אינסטגרם תחזור להיות פלטפורמה פשוטה לחלוק זכרונות עם המשפחה והחברים, ולא מרחב תחרותי כמו שהיא היום. אבל לפי היכרותי עם השוק, עסקים ומובילי דעה ימצאו מהר מאוד את הדרך להחזיר את אינסטגרם למה שהייתה.

אולי כדאי להכיר את הנתונים הנוספים לפיהם נמדוד הצלחה:

  • חשיפה
  • שמירות לארכיון
  • כניסות לאתר
  • כניסות לפרופיל
  • תגובות לפוסט
  • המרות
  • שליחת הודעה פרטית
  • שיחה טלפונית


אגב, רבים וחזקים בתעשייה מנצלים את ההזדמנות כדי למכור עוקבים. כן כן, הדבר הזה שדיברנו עליו אי שם ב-2010. הם טוענים שבעידן בו אי אפשר לראות לייקים והכל תלוי בעוקבים – אין דבר שכסף לא יכול לקנות.

גם את ההשראה לפוסט הזה – קיבלתי כשהגיעה אליי פרסומת מחברת לייקים רנדומלית. לפחות נרשמה הצלחה בתחום העלאת המודעות בנושא.

הסתרת הלייקים באינסטגרם היא נקודת מפנה משמעותית עבור הפלטפורמה והיא נבחנת במספר מצומצם של אזורים, החל מקנדה. השינוי כה מהותי, עד שאיש אינו יכול לחזות מה יקרה לאחר שהוא ייצא בפועל. עד אז אינסטגרמרים יכולים רק לצפות ולחכות, תוך שהם מתכננים אסטרטגיות אחרות להשגת הפופולריות מחדש.

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: