הכירו את החבר החדש שלכם במדיה החברתית
אם חוויתם בשבוע האחרון בעיה בתזמון ופרסום פוסטים, זה כנראה כי פייסבוק מעבירה את כולנו לסטודיו החדש* שלה – Creator studio.
למה הכוכבית? כי הקריאייטור הושק לראשונה בסוף 2017 לשימושים כמו – תזמון פוסטים בפייסבוק, אנליטיקה ומענה ללקוחות. בדצמבר של שנת 2018 פייסבוק הודיעה שהיא בוחנת את האפשרות להכניס גם את האינסטגרם וליצור בכך פלטפורמה משותפת ליצירת ופרסום תכנים. מעטים מאתנו השתמשו בכלי לפני, כי בעצם רק ב-2019 זה התפוצץ והפך להיות כלי שימושי לרוב המפרסמים ובעלי העסקים.
כמו המעבר הכפוי ל-Business Manager, גם הפעם פייסבוק עושים שריר ופשוט מקימים לנו באגים בתזמון הרגיל, כדי שנכנס כבר לקריאייטור.
אני אישית אוהבת חידושים ומעדיפה תמיד לנסות את הכלים החדשים, והפעם – אני גם אוהבת את מה שעשו פה! (מלבד הבאגים הידועים מראש, צריך ליצור עבודה למיליון מתכנתים לא?)
הקריאייטור הוא מקום אחד לכל הדברים הטובים. וגולת הכותרת היא ההתממשקות לאינסטגרם: ניתן לנהל את פרופיל האינסטגרם מהמחשב. גם להעלות תמונות מהמחשב ואפילו – לתזמן! כן כן, מה שחיכינו לו ב-8 שנים האחרונות סוף סוף מתגשם במערכת עצמה (נוציא Hootsuit וגורמי צד שלישי למיניהם).
הנה סקירה קצרה משלי – קפיצה ל- https://business.facebook.com/creatorstudio תביא אתכם לתוך הסטודיו ולמסך הבא:
שימו לב לחלוקה העליונה לפייסבוק ואינסטגרם – בכל אחד מהם יופיעו העמודים אותם אתם מנהלים ועליהם נתונים אנליטים, תזמון פוסטים, מענה באינבוקס המשותף, מבט-על על התכנים שהעליתם בחלוקה לפוסטים ועוד.
בלשונית ה-insights תוכלו לקבל את כל הנתונים המספריים הקיימים במדיה החברתית.
לצד זה, כאופייני
לפייסבוק, הם נותנים את המלצותיהם – איך לשפר את הביצועים של העמודים בניהולי.
(ספויילר: שימי יותר כסף בקידום)
הנה עוד משהו שאהבתי – מידע על הלקוחות החוזרים.
מי האנשים שהצלחנו לתפוס את תשומת ליבם? האם הנתון זהה לאנשים אליהם אנחנו מכוונים?
בלשונית ה-Pages תוכלו לראות את כל העמודים שלכם פרוסים לפי כמות האוהדים, תפקידכם בעמוד וכל החברים הנוספים שאיתכם בניהול.
כך יראה מסך תזמון הפוסטים באינסטוש:
תוכלו להוסיף תיוג פרופילים, מיקום, האשטגים, ועוד.
אז, מה הן השאלות הפופולריות בהקשר לקריאייטור החדש?
- האם אפשר לתזמן סטוריז? היום כבר כן.
- האם ניתן לתייג מוצרים דרך הקרייאיטור? בטח.