Blog Post

צעד נוסף לתוך מאגר הלקוחות הגדול בעולם


SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) היא אופטימיזציה למנועי חיפוש.
או בתרגום חופשי: קידום אתרים אורגני, תהליך שיפור התנועה הנכנסת לאתר/לעמוד מתוך חיפושים במנועי חיפוש.
קידום אורגני משפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש הטבעיות (האורגניות) בגוגל, לינקדין ודומותיהן.
כ-90% מהחיפושים במנועי חיפוש בישראל מבוצעים בגוגל (!) 

נעצור רגע ונעשה סדר - מה זה קידום אתרים אורגני ומה הן התוצאות האורגניות בעצם?
כאשר נבצע חיפוש, יוצגו בדף תוצאות החיפוש תוצאות משני סוגים: תוצאות ממומנות (פרסומות, כאלה ששילמו עליהן כסף כדי שיבלטו למעלה) ותוצאות טבעיות (אורגניות, חינמיות).

מה הקשר בין קידום אורגני לבין לינקדין?

כשאנחנו מתנהלים בלינקדין – בונים פרופיל אישי, מנהלים עמוד לעסק, כותבים פוסטים - אנחנו נבחנים תחת זכוכית המגדלת של מנועי החיפוש ופלטפורמת הלינקדין עצמה. ככל שנתנהל בצורה נכונה מבחינת חוקי ה-SEO, כך נקבל חשיפה אורגנית גבוהה יותר. כך נקבל חשיפות רבות יותר למותג אותו אנחנו מקדמים.
למשל: אם אני רוצה לקבל חשיפה גבוהה בקרב אנשים המתעניינים בטניס – אני אכתוב את המילה "טניס" מספר רב של פעמים (ו/או נגזרות שלה ובעולם התוכן שלה) בפרופיל, בעמוד העסקי ובפוסטים עצמם. כך אשיג מיקום גבוה יותר בחיפושים.

בעולם בו חשיפה אורגנית יכולה להגיע לעתים למספרים אפסיים, נעשה כל מה שאפשר כדי להשיג ממנה יותר (ובחינם!).
אם אתם לא בטוחים מה הן מילות המפתח רלוונטיות לעולם התוכן שלכם, תוכלו לעקוב אחר השלבים הבאים:
  1. היכנסו ללינקדין וחפשו את מילת המפתח שלכם בשורת החיפוש
  2. כשאתם מגיעים לתחתית העמוד – לחצו על "Try searching for" 
  3. בחרו מתוך מילות המפתח המוצעות את אלה שנראות לכם הכי רלוונטיות לכם

אלה הם הדברים בהם תתחילו:
  • מלאו את כל הפרטים הנדרשים – ישנם לא מעט מקומות בהם תוכלו ליצוק תוכן המעובה במילות המפתח שתבחרו. שם העמוד, ה-Tagline תחתיו, אודות העסק, פרטי התקשרות ועוד.
  • צרו פוסטים בתדירות ועקביות – העלו לפחות פעם בשבוע פוסט בעולם התוכן שלכם. רשתות חברתיות מעריכות תדירות עקבית ומעלות בכך את החשיפה האורגנית. המלצת המומחים: סרטוני וידאו ואינפוגרפיקות עובדות מעולה בלינקדין.
  • בקשו מכל העובדים לציין שהם עובדים בחברה – עובדי החברה הם השגרירים הכי טובים של העסק. ברגע שיציינו שהם חלק, כל חבריהם גם יכירו אתכם ואת העמוד העסקי שלכם ובכך תעלה החשיפה האורגנית.
  • אל תשכחו את סקשן ה-Specialties - פה תוכלו לבחור מילות מפתח המתארות את המוצרים / השירותים בהם אתם מתמחים. 


עמוד שאהבתי את הפעילות שלו לדוגמא: עמוד של הסצינה הטבעונית – אקולוגית בעולם האופנה בלוס אנג'לס – השקיעו רבות בכתיבת האודות שכוללים תיאור של העסק, קצת היסטוריה, חזון החברה ועוד.


ועכשיו בונוס!
בזמן כתיבת הפוסט נוספו 3 פיצ'רים חדשים בעמודים העסקיים בלינקדין:
  • Employee Notifications – התראות שמודיעות על הפוסטים החשובים בפני עובדי החברה, כך שיוכלו לתת לייק, תגובה או לשתף.
  • Kudos & Team Moments - ימי גיבוש, הרמת כוסית ושאר רגעים בהם חוגגים בעסק, יקבלו מקום בעמוד
  • Page Completion Meter – לינקדין תגיד לכם בדיוק מה חסר לכם כדי להשלים עמוד עסקי מלא ומייצג


נותרו לכם שאלות? כתבו לי ונשב להדרכה אישית - Yaelscliar@gmail.com


By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: