Blog Post

או: איך כלבים לבושים באדום הם הדרך שלכם להמרות


סטוריז הם הכלי הטוב ביותר למיקוד העוקבים שלכם, אלה שכבר נמצאים באמצע המשפך השיווקי. 
זאת מכיוון שאנשים נחשפים בעיקר לסטוריז של אלה שהם עוקבים אחריהם. באמצעות הכלים של פייסבוק ואינסטגרם בשילוב הסטוריז, נוכל ליצוק תכנים שיספרו סיפור אחיד ומשכנע לאורך זמן, ולהעביר את אותם לקוחות פוטנציאלים הישר לסוף המשפך.

העובדה שסטוריז נמחקים תוך 24 שעות, מאפשרת לנו לפרסם סטוריז חדשים מדי יום, מספר פעמים ביום, מבלי להיתפס כחוזרים על עצמנו. לאט לאט ניצור מערכת יחסים אוהדת ואותנטית עם הגולשים שלנו.
הסיפור הנכון יכול למכור.

אבל רגע לפני, נותנת לכם כמה נתונים שיגרמו לכם לרצות לקרוא את הפוסט (הארוך בצורה לא אופיינית לי), להבין וליישם אחר כך גם באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם.

אלה הנתונים הרשמיים של אינסטגרם לשנת 2019:
  • ישנם יותר מחצי מיליארד משתמשים יומיים בסטוריז, הכוונה היא שיש יותר מ-500 מיליון לקוחות שנכנסים לסטורי על בסיס יום יומי
  • שליש מכלל הסטוריז הנצפים ביותר בעולם מגיעים מבעלי עסקים, לא אנשים פרטיים
  • חצי מבעלי העסקים באינסטגרם ברחבי העולם העלו לפחות סטורי אחד במהלך חודש טיפוסי. זה נשמע מעט, אך תחשבו כמה חינוך שוק היה נדרש כדי שעסקים בכלל יכנסו לרשתות החברתיות, ישקיעו כספים וזמן בעבודה נכונה וספציפית כמה שכנוע היה צריך כדי שיבנו אמון בפלטפורמת האינסטגרם עצמה
  • מעל ל-96% מהמשווקים בארה"ב אמרו בביטחון כי ימשיכו להסתובב באזורי הסטוריז ולהשתמש בהם בקידום ממומן בשנת 2020


משהבנו איפה עלינו לעבוד, עכשיו מגיע האיך

אחד האתגרים הגדולים כיום בכלל ערוצי המדיה, הוא עניין הריכוז. 
במבול התכנים בשנים האחרונות, עלינו לייצר תכנים ויראליים חזקים ומשמעותיים מאוד כדי להישאר בתמונה בכלל.
כשכלי המדיה גדלים וכל אחד מאיתנו משתמש במקביל בלפחות 2 מכשירים בממוצע, מאתגר להשאיר קהל במקום אחד, מבלי שיזלוג החוצה ויאבד עניין מהר.

הסטוריז הם פלטפורמת 15 השניות שלנו שיכולות להרים מותג, אם מופקות נכון.
התוכן שלנו צריך להיות מספיק משכנע כדי שהעוקבים יצפו בו עד סופו. 
הסטוריז צריכים להיות כאלה שמעוררים רגש כלשהו או חולקים מידע חשוב והכרחי, רק ככה יזכרו אותם.


הנה כמה מהטקטיקות בהן אני משתמשת כדי להפוך קטעי סיפור קצרים לבעלי ערך:

היו קצרים ובעלי ערך

ערך מוסף היא באזזוורד העשור שלי ואני עומדת מאחוריה גם במבט לעשור הבא.
כשאנחנו בתור בעלי עסק נותנים מעצמנו – התדמית שלנו כאוטוריטה מתחזקת ואנחנו מפתחים מערכת יחסים מפרה לשני הצדדים. 
מה יותר קל מלספר את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב?

האייס האמריקאי, Lowe's, משתמשים בסטוריז כדי להראות טיפים וטריקים לשימוש במוצרים שלהם עצמם. 
כך הם מספקים מידע בעל ערך מוסף, ועל הדרך משווקים את המוצרים שניתן לרכוש דרכם. 
בהיבט הויזואלי, הם דואגים למקם את המוצרים שלהם בפריים והמסר נקלט.
מכאן, הדרך "ללמוד עוד", או בעצם להגיע לאתר שלהם ולקרוא עוד קצת מילים שיווקיות שיגרמו לנו לרכוש את המוצרים, היא קצרה.




אל תפחדו ללמד

העיקרון הקודם תקף גם לסטוריז "חינוכיים" או מלמדים, כדוגמת סרטוני DIY ודומיהם.
כשאנחנו מלמדים את הגולשים שלנו משהו שאנחנו יודעים היטב, אנחנו גם משתפים אותם במושגים וידע חדש וגם מציגים להם את השליטה שלנו בענף בו אנחנו עובדים. 
דיון במגמות חדשות בשוק או בהיבטים מקצועיים של התחום יכולים לגרום לגולשים לסמוך עלינו יותר ויותר.

אז מתי מגיע השלב של הכלב באדום?

כמו שיש יום הקאפקייק הבינלאומי, יש גם יום קח-את-הכלב-שלך-לעבודה. 
חברת המזון לכלבים, Royal Canin, לקחה את היום החגיגי הזה והפכה אותו לזהב שיווקי.

בסטוריז שהם שיתפו הם סיפקו תכנים חינוכיים ומהנים על כלבים במקום העבודה, ואף מילה על המוצר עצמו. 
רק לדבר לקהל היעד בשפה שהוא מבין, בתכנים שבאמת מעניינים אותו.
בהיבט היזואלי הם דאגו לפלטת צבעים שמכילה בעיקר לבן ואדום כדי לקשור את החוויה למותג עצמו.




גם אותנטיות צריך לייצר

עוד מילה לעוסה מהעשור הקודם, האותנטיות.
אבל כשעושים את זה נכון – נו, פשוט אי אפשר שלא לומר את זה.

ככה חברת Buffy, החברה למוצרים טבעיים לבית, עושה בצורה מעוררת השראה באינסטגרם שלה (צל"ש, ברצינות).
בסטוריז המתוקים שלה, שמרגישים כאילו החבר שגר לידכם צילם באיזה אחר הצהריים בטל שהיה לו. 
ככה, יום יומי, לא מנסה למכור לנו שום דבר, עובר בקלות בגרון.

אה, וכלבים!


By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: