או: איך כלבים לבושים באדום הם הדרך שלכם להמרות

סטוריז הם הכלי הטוב ביותר למיקוד העוקבים שלכם, אלה שכבר נמצאים באמצע המשפך השיווקי.
זאת מכיוון שאנשים נחשפים בעיקר לסטוריז של אלה שהם עוקבים אחריהם. באמצעות הכלים של פייסבוק ואינסטגרם בשילוב הסטוריז, נוכל ליצוק תכנים שיספרו סיפור אחיד ומשכנע לאורך זמן, ולהעביר את אותם לקוחות פוטנציאלים הישר לסוף המשפך.
העובדה שסטוריז נמחקים תוך 24 שעות, מאפשרת לנו לפרסם סטוריז חדשים מדי יום, מספר פעמים ביום, מבלי להיתפס כחוזרים על עצמנו. לאט לאט ניצור מערכת יחסים אוהדת ואותנטית עם הגולשים שלנו.
הסיפור הנכון יכול למכור.
אבל רגע לפני, נותנת לכם כמה נתונים שיגרמו לכם לרצות לקרוא את הפוסט (הארוך בצורה לא אופיינית לי), להבין וליישם אחר כך גם באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם.
אלה הנתונים הרשמיים של אינסטגרם לשנת 2019:
- ישנם יותר מחצי מיליארד משתמשים יומיים בסטוריז, הכוונה היא שיש יותר מ-500 מיליון לקוחות שנכנסים לסטורי על בסיס יום יומי
- שליש מכלל הסטוריז הנצפים ביותר בעולם מגיעים מבעלי עסקים, לא אנשים פרטיים
- חצי מבעלי העסקים באינסטגרם ברחבי העולם העלו לפחות סטורי אחד במהלך חודש טיפוסי. זה נשמע מעט, אך תחשבו כמה חינוך שוק היה נדרש כדי שעסקים בכלל יכנסו לרשתות החברתיות, ישקיעו כספים וזמן בעבודה נכונה וספציפית כמה שכנוע היה צריך כדי שיבנו אמון בפלטפורמת האינסטגרם עצמה
- מעל ל-96% מהמשווקים בארה"ב אמרו בביטחון כי ימשיכו להסתובב באזורי הסטוריז ולהשתמש בהם בקידום ממומן בשנת 2020
אחד האתגרים הגדולים כיום בכלל ערוצי המדיה, הוא עניין הריכוז.
במבול התכנים בשנים האחרונות, עלינו לייצר תכנים ויראליים חזקים ומשמעותיים מאוד כדי להישאר בתמונה בכלל.
כשכלי המדיה גדלים וכל אחד מאיתנו משתמש במקביל בלפחות 2 מכשירים בממוצע, מאתגר להשאיר קהל במקום אחד, מבלי שיזלוג החוצה ויאבד עניין מהר.
הסטוריז הם פלטפורמת 15 השניות שלנו שיכולות להרים מותג, אם מופקות נכון.
התוכן שלנו צריך להיות מספיק משכנע כדי שהעוקבים יצפו בו עד סופו.
הסטוריז צריכים להיות כאלה שמעוררים רגש כלשהו או חולקים מידע חשוב והכרחי, רק ככה יזכרו אותם.
הנה כמה מהטקטיקות בהן אני משתמשת כדי להפוך קטעי סיפור קצרים לבעלי ערך:
היו קצרים ובעלי ערך
ערך מוסף היא באזזוורד העשור שלי ואני עומדת מאחוריה גם במבט לעשור הבא.
כשאנחנו בתור בעלי עסק נותנים מעצמנו – התדמית שלנו כאוטוריטה מתחזקת ואנחנו מפתחים מערכת יחסים מפרה לשני הצדדים.
מה יותר קל מלספר את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב?
האייס האמריקאי, Lowe's, משתמשים בסטוריז כדי להראות טיפים וטריקים לשימוש במוצרים שלהם עצמם.
כך הם מספקים מידע בעל ערך מוסף, ועל הדרך משווקים את המוצרים שניתן לרכוש דרכם.
בהיבט הויזואלי, הם דואגים למקם את המוצרים שלהם בפריים והמסר נקלט.
מכאן, הדרך "ללמוד עוד", או בעצם להגיע לאתר שלהם ולקרוא עוד קצת מילים שיווקיות שיגרמו לנו לרכוש את המוצרים, היא קצרה.
אל תפחדו ללמד
העיקרון הקודם תקף גם לסטוריז "חינוכיים" או מלמדים, כדוגמת סרטוני DIY ודומיהם.
כשאנחנו מלמדים את הגולשים שלנו משהו שאנחנו יודעים היטב, אנחנו גם משתפים אותם במושגים וידע חדש וגם מציגים להם את השליטה שלנו בענף בו אנחנו עובדים.
דיון במגמות חדשות בשוק או בהיבטים מקצועיים של התחום יכולים לגרום לגולשים לסמוך עלינו יותר ויותר.
אז מתי מגיע השלב של הכלב באדום?
כמו שיש יום הקאפקייק הבינלאומי, יש גם יום קח-את-הכלב-שלך-לעבודה.
חברת המזון לכלבים, Royal Canin, לקחה את היום החגיגי הזה והפכה אותו לזהב שיווקי.
בסטוריז שהם שיתפו הם סיפקו תכנים חינוכיים ומהנים על כלבים במקום העבודה, ואף מילה על המוצר עצמו.
רק לדבר לקהל היעד בשפה שהוא מבין, בתכנים שבאמת מעניינים אותו.
בהיבט היזואלי הם דאגו לפלטת צבעים שמכילה בעיקר לבן ואדום כדי לקשור את החוויה למותג עצמו.
עוד מילה לעוסה מהעשור הקודם, האותנטיות.
אבל כשעושים את זה נכון – נו, פשוט אי אפשר שלא לומר את זה.
ככה חברת Buffy, החברה למוצרים טבעיים לבית, עושה בצורה מעוררת השראה באינסטגרם שלה (צל"ש, ברצינות).
בסטוריז המתוקים שלה, שמרגישים כאילו החבר שגר לידכם צילם באיזה אחר הצהריים בטל שהיה לו.
ככה, יום יומי, לא מנסה למכור לנו שום דבר, עובר בקלות בגרון.
אה, וכלבים!