איפה כל החברות שלך?
יש גם פיצ'ר חדש שנקרא Meet new friends.
צוקי כנראה ממש רוצה מקום בגן עדן, אז הוא מחליט להוסיף פיצ'ר שיחבר בין זרים מוחלטים בעלי אינטרס משותף או קשרים בעולם האמיתי.
למשל: אנשים שעבדו יחד באותו מקום עבודה, למדו יחד באותה שכבה באוניברסיטה (לינקדין much?)
ומה קורה עם האירועים?
פחות איוונטים כפי שאנחנו מכירים אותם - יותר לכיוון אפליקציות כמו Yelp ודומותיה.
פייסבוק תשים דגש גדול בלעזור לנו למצוא דברים לעשות בסביבה בה אנו חיים ומסתובבים.
בלשונית האירועים החדשים, שתמוקם לצד לשונית הקבוצות, תהיה תצוגת מפה עשירה בה נוכל לראות את האירועים המעניינים הקרובים.
זה כנראה השינוי האהוב עליי – פייסבוק נותנת תחושה של מיני-Tripadvisor.
העיצוב חכם ובעל מראה ותחושה הרבה יותר אינטואיטיביים.
קל למצוא, לארגן, לנווט ולארח אירועים.
הניוזפיד מקבל טלטלה
בפייסבוק מבינים שלמרות שחרטו על דגלם להיות פלטפורמת כיכר העיר הגדולה ביותר בעולם, יש כמה דברים שצריכים להשתנות.
היום, כל אדם יכול לכתוב, לשלוח ולפרסם מה שבא לו, כל אחד הוא Publisher.
ההבנה הזאת כוללת בתוכה גם את האחריות לכל נושאי האבטחה, פרטיות, GDPR וחבריהם.
בעיני צוקרברג, הפיד האהוב הוא גם המקור הגדול ביותר לבעיות המתמשכות של החברה סביב פרטיות נתונים, אבטחה אישית, שימוש לרעה בפלטפורמה (Abuse).
לא פעם פייסבוק הייתה לכלי לאלימות קיצונית, fake news, וכר דשא לפעילים ולמסרי טרור.
עכשיו אומרים "מספיק!" ומעבירים את הזרקור מהפיד לקבוצות ולאירועים.
והנה מה שמתחבא קצת בין השורות:
קבוצות הן אש, את זה אנחנו יודעים.
השוס הוא שצוקרברג הולך להוריד לאט לאט את חשיבות אלגוריתם החשיפה, כפי שעבד בעבר.
העובדה שהפיד הולך לתפוס כיוון אחר, מראה לנו רשמית כי הולכים לשנות את אלגוריתם החשיפה שביאס רבים.
עד כה האלגוריתם עבד בצורה שבה ככל שיש יותר מעורבות – ככה חשיפת התכנים תגדל,
במעבר לפיד החדש – מה שבקבוצה / באירוע / בתיוג של מיקום כלשהו - יקבל חשיפה גבוהה יותר.
ליצירת אסטרטגיית שיווק מותאמת לשינויים שפייסבוק עושה –
כתבו לי