פייסבוק מוציאה את הדגש מהפיד ומעבירה אותו לקבוצות ואירועים
כך הוכרז רשמית בחודש אפריל, ובזמן הקרוב זה יגיע לכולנו.
העיצוב החדש כולל ממשק נקי יותר ואופציה ל-Dark Mode (למכורים מבניכם).
העיצוב הראשוני יגיע קודם כל לדסקטופ (מחשב) ורק לאחר מכן יצא גם בגרסת המובייל ויופץ בכל העולם.
הנה העיקרים:
נתחיל בקבוצות
צוקי מסביר כי לפי הנתונים של פייסבוק, יותר מ-400 מיליון אנשים מעידים שהם נמצאים בקבוצות משמעותיות עבורם.
קבוצות לימודיות, קבוצות תמיכה, קבוצות לוקאלית ועוד.
על בסיס זה, הוא אומר:
With this in mind, we’re rolling out a fresh new design for Facebook that’s simpler and puts your communities at the center. We’re also introducing new tools that will help make it easier for you to discover and engage with groups of people who share your interests.
הרעיון בעיצוב החדש הוא להסיט את המבט שלנו מהפיד ולהכניס אותנו יותר לקבוצות ולאירועים.
מעבר לכך, אנחנו נראה יותר ויותר תכנים מקבוצות דווקא באזורי ה-Marketplace וה-Watch, כחלק מהאג'נדה לקידום הקבוצות.
במובייל, השינוי הגדול ביותר שיש לשים לב אליו גם הוא קשור בקבוצות.
לשונית קבוצות חדשה תוצב בשורה האמצעית בסרגל התפריטים העדכני.
בקליק אחד נוכל לקרוא פוסטים מהקבוצות האישיות שלנו.
על סמך תחומי העניין שציינו, נקבל גם המלצות לקבוצות שכדאי שנהיה חלק מהן.
איפה כל החברות שלך?
יש גם פיצ'ר חדש שנקרא Meet new friends.
צוקי כנראה ממש רוצה מקום בגן עדן, אז הוא מחליט להוסיף פיצ'ר שיחבר בין זרים מוחלטים בעלי אינטרס משותף או קשרים בעולם האמיתי.
למשל: אנשים שעבדו יחד באותו מקום עבודה, למדו יחד באותה שכבה באוניברסיטה (לינקדין much?)
ומה קורה עם האירועים?
פחות איוונטים כפי שאנחנו מכירים אותם - יותר לכיוון אפליקציות כמו Yelp ודומותיה.
פייסבוק תשים דגש גדול בלעזור לנו למצוא דברים לעשות בסביבה בה אנו חיים ומסתובבים.
בלשונית האירועים החדשים, שתמוקם לצד לשונית הקבוצות, תהיה תצוגת מפה עשירה בה נוכל לראות את האירועים המעניינים הקרובים.
זה כנראה השינוי האהוב עליי – פייסבוק נותנת תחושה של מיני-Tripadvisor.
העיצוב חכם ובעל מראה ותחושה הרבה יותר אינטואיטיביים.
קל למצוא, לארגן, לנווט ולארח אירועים.
בפייסבוק מבינים שלמרות שחרטו על דגלם להיות פלטפורמת כיכר העיר הגדולה ביותר בעולם, יש כמה דברים שצריכים להשתנות.
היום, כל אדם יכול לכתוב, לשלוח ולפרסם מה שבא לו, כל אחד הוא Publisher.
ההבנה הזאת כוללת בתוכה גם את האחריות לכל נושאי האבטחה, פרטיות, GDPR וחבריהם.
בעיני צוקרברג, הפיד האהוב הוא גם המקור הגדול ביותר לבעיות המתמשכות של החברה סביב פרטיות נתונים, אבטחה אישית, שימוש לרעה בפלטפורמה (Abuse).
לא פעם פייסבוק הייתה לכלי לאלימות קיצונית, fake news, וכר דשא לפעילים ולמסרי טרור.
עכשיו אומרים "מספיק!" ומעבירים את הזרקור מהפיד לקבוצות ולאירועים.
והנה מה שמתחבא קצת בין השורות:
קבוצות הן אש, את זה אנחנו יודעים.
השוס הוא שצוקרברג הולך להוריד לאט לאט את חשיבות אלגוריתם החשיפה, כפי שעבד בעבר.
העובדה שהפיד הולך לתפוס כיוון אחר, מראה לנו רשמית כי הולכים לשנות את אלגוריתם החשיפה שביאס רבים.
עד כה האלגוריתם עבד בצורה שבה ככל שיש יותר מעורבות – ככה חשיפת התכנים תגדל,
במעבר לפיד החדש – מה שבקבוצה / באירוע / בתיוג של מיקום כלשהו - יקבל חשיפה גבוהה יותר.
ליצירת אסטרטגיית שיווק מותאמת לשינויים שפייסבוק עושה – כתבו לי