או: הדרך היחידה בה העסק שלכם ישרוד בעידן הקורונה
טרנספורמציה דיגיטלית היא המעבר לשימוש בכלים טכנולוגיים במקום בכלים פיזיים מסורתיים.
השינוי מתרחש סביבנו כל הזמן והוא משפר את החיים שלנו.
הסביבה משתנה מהר, הלקוחות מצפים ליותר, הכל הופך דיגיטלי. וכך גם הציפייה מהעסק שלכם.
כלים טכנולוגיים משפרים באופן משמעותי את הביצועים העסקיים של הארגון ואת היכולת שלו להגיע לשווקים חדשים.
שימוש בכלים דיגיטליים, ובכלל - מעבר לדיגיטל, מאפשרים לארגון להתייעל, לחסוך עלויות, להגיע ולתקשר בקלות עם אוכלוסייה רחבה של לקוחות. הטרנספורמציה הדיגיטלית משנה את עולם הצרכנות כולו ואת הדרך בה אנו עובדים, מתקשרים, קונים ומוכרים.
הטרנספורמציה היא הנושא הכי חם היום בארגונים, והיא הכרחית למי שרוצה להמשיך להתקיים בעידן הקורונה והמסכים.
מנהלים בכירים בתעשיות רבות ממנפים יתרונות דיגיטלים הקיימים בכלים כמו רשתות חברתיות, טלפונים ניידים, מוצרי ענן, וניתוח מידע על מנת לשפר את הביצועים העסקיים של הארגון ולהגיע ללקוחות בקלות ובזריזות שלא היו אפשריים בעבר.
הטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת היום בצעדי ענק ולכן אסור להישאר מאחור. שימוש מקסימלי בהזדמנויות הטכנולוגיות יכול למצב את הארגון גבוה מבחינה תדמיתית (חדשנות היא לא מילה גסה) ולתת לו יתרון משמעותי על המתחרים.
השאיפה להיות דיגיטליים, חדשניים, גמישים ומסונכרנים עם מציאות החיים המשתנה, הוא תהליך המאפשר לכל ארגון לגדול ולצמוח – אבל השינוי בתחומי הטכנולוגיה לא יכול לבוא לבד, הוא מחייב שינוי תפיסתי וארגוני לצד הקניית אוריינות דיגיטלית (היכולת להבין את סביבת המחשב והאינטרנט).
יש צורך לערב את העובדים וללמד את כל מי שלוקח בשינוי חלק - איך לערוך את השינוי ואיך לעשות שימוש בכלים טכנולוגיים.
ועכשיו לכמה דוגמאות:
טרנספורמציה דיגיטלית יכולה להיות משהו קטן ופשוט ליישום, כמו מה שעשינו ב"מרינדו".
השילוב בין אלפי הישראלים בבידוד יחד עם הצורך העולה להזמין מוצרי מזון עד דלת הבית, גרם לנו לחשוב.
יחד החלטנו לתת לקהל שלנו אפשרות להזמין בשר איכותי היישר הביתה, דרך הוואטספ.
זה נשמע פשוט מדי. נכון?
אך בדיוק על זה מדובר - התאמות קטנות של עסקים לביקוש הצרכנים שלהם, בשימוש טכנולוגיה מתקדמת.
ההנגשה הזו, יחד עם התייחסות המותג למשבר הקורונה שמדאיג רבים, היא בגדר יתרון תדמיתי ועסקי עבור מרינדו.
דוגמא נוספת לטרנספורמציה דיגיטלית, היא המסר העיקרי עליו אנחנו שמים דגש במדיה החברתית של מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות - סיורים וירטואליים במוזיאון.
כחלק ממגמת החדשנות וההובלה הטכנולוגית של המוזיאון ושימת דגש על הנגשת התערוכות והתצוגות לכלל הקהלים, הושק כבר בשנה שעברה הסיורובוט. רובוט ראשון מסוגו בישראל ובין הראשונים בעולם, שמסייע לאלפי בני אדם המרותקים לביתם, בארץ ובעולם, לעבור סיור מודרך במוזיאון, בעודם נמצאים בבית. הסיורובוט
מהווה תרומה משמעותית לקידום הנגישות ושיפור איכות החיים והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה.
לרובוט מתלווה מדריך מטעם המוזיאון, שעבר הדרכה מיוחדת על הטכנולוגיה החדישה, ובכך למעשה מתקיים סיור פרטי בין המדריך למבקר שבביתו. לאורך כל הסיור רואה המבקר את התערוכות ואת המדריך באמצעות שלוש מצלמות.
ניתן "לנהוג" במכשיר החדש מרחוק, בצורה קלה שכל אחת ואחד יכול ללמוד, באמצעות המחשב או הטלפון - ממש כאילו אנחנו נמצאים במוזיאון עצמו.
כתגובה למשבר הקורונה, ניתן דגש שיווקי על הסיורובוט והוחלט גם להשיק ביקור קבוצות בשימוש Zoom.
כמו מוסדות תרבות רבים, גם בארגון הותיק, התזמורת הפילהרמונית של ישראל, קיבלו את הבשורה לפזר את ההמון השבוע.
בהבנה שהמורל של האזרחים חשוב לא פחות מבריאותו, לקחו שם החלטה יצירתית להעביר את הקונצרט בלייב בפייסבוק.
גם זו, החלטה קטנה וצנועה, שמראה שהארגון מקשיב לקהל היעד שלו ודואג לו גם בעתות קשות.
צעד שמראה שלמרות שהארגון יכול להיתפס כמיושן, הוא מבין ומשתמש במדיה.
דוגמאות נוספות ונהדרות של טרנספורמציות דיגיטליות שהצליחו: אפליקציית Wolt להזמנת משלוחי אוכל, הבנק הדיגיטלי הראשון - Pepper, חשבוניות דיגיטליות של iCount, אפליקציות כמו gett, airbnb, הזמנת מוניות שירות מבית דן: Bubble ועוד.
טרסנפורמציה דיגיטלית יכולה להיות גם המעבר לעבוד מהבית או "בשלט רחוק". ואם אתם שואלים אותי, 3 האפליקציות המומלצות שלי לעבודה מרחוק ולקיום פגישות אונליין הן:
רק בריאות.