Blog Post

תוצאות של מחקר חדש קובעות: יותר אימוג'י, פחות טקסט


לכל אחד מאיתנו יש פלטפורמה אהובה – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טוויטר, טיק טוק. כל משווק יבדוק באילו מהפלטפורמות שלו – התוכן שלו הכי בולט. ומה אפשר לעשות כדי לקבל תוצאות טובות יותר?
מחקר חדש של Socialinsider בשיתוף עם Planable, מראה מה הם הדברים הקטנים שנוכל לעשות אחרת, בשנת 2020, כדי לעורר ולהגדיל את המעורבות והחשיפה של התכנים במדיה החברתית.

הם בדקו למעלה מ- 101 מיליון פוסטים מתוך 178,463 פרופילים ב-3 מהפלטפורמות של המדיה החברתית - פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר (כן, רק את 3 אלה הם ראו לנכון לנתח), כדי להבין מה המשותף לפוסטים המרתקים ביותר.
במחקר ניתחו את כוח המעורבות בפועל של כל פלטפורמה, את ההשפעה של אורכים שונים של הכותרות, את השימוש באימוג'ים, את ההשפעות של שאילת שאלות, את ההשפעה של הנעות לפעולה ועוד. במחקר נבדקו כל המדדים האלה ואיך הם משפיעים על ה-kpi’s שהגדרנו לעצמנו באסטרטגיית השיווק.

קראתי וסיכמתי לכם את ממצאי המפתח –
*חשוב לזכור שזהו מחקר אמריקאי והמסקנות בהתאם

טוויטר היא ללא ספק הפלטפורמה בה מותגים יוצרים הכי הרבה אינטראקציה עם גולשים.
מותגים מפרסמים בממוצע 60 פוסטים בחודש בפייסבוק, 25 פוסטים בחודש באינסטגרם ו- 195 פוסטים בחודש בטוויטר.

אינסטגרם היא הפלטפורמה שמרתקת הכי הרבה גולשים, עם שיעור מעורבות ממוצע של 2.26%, לעומת 0.21% בפייסבוק ורק 0.06% בטוויטר.
למרות שמותגים מפרסמים פחות באינסטגרם, זה המקום בו הקהל מוכן יותר לתקשר איתם.

20.7% מכל הפוסטים שנבדקו בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר - כוללים אימוג'ים בכיתוב 😀
פוסטים עם אימוג'ים בטקסט מקבלים שיעורי מעורבות גבוהים יותר, בהשוואה לפוסטים שאינם כוללים אימוג'ים.

9.8% מכל הפוסטים בטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם כוללים שאלות בטקסט – מה שמוביל לירידה במדדי מעורבותם.
נראה כי מותגים כבר מודעים לעובדה ששאלת שאלות במדיה החברתית פחות עובדת. הקיץ של אביה, מישהו?

הפוסט המושלם יכיל: מעל 20 אימוג'ים (נשמע מוגזם מאוד, בדקתי פעמיים), טקסטים קצרים, אלבומי תמונות, קרוסלות או קטעי וידאו.
שימוש במעל 20 אמוג'ים, כתיבת טקסטים קצרים של פחות מ -10 מילים ופרסום אלבומים / קרוסלות בפייסבוק ובאינסטגרם או סרטונים בטוויטר, מביאים לשיעורי מעורבות גבוהים.

הודעות בכותרות: פוסטים על פעילויות גולשים הם עדיין הפוסטים עם הביצועים הטובים ביותר.
פוסטים על תחרויות ו-Giveaways מתפקדים בצורה יוצאת מן הכלל, ומביאים מעורבות גבוהה יותר בכל שלושת הפלטפורמות.
אגב, לפי מחקר זה,tutorialss הם עדיין הפוסטים בעלי הנתונים הנמוכים ביותר. 
אולי מקומם עדיין ב-YouTube?

קצת פחות רלוונטי לנו, אבל... 
פוסטים לחג המולד מביאים ביצועים טובים רק בפייסבוק - שיעור מעורבות של כ-0.35%.
פוסטים הכוללים את המילים "חג המולד" או #חגהמולד (באנגלית כמובן) מקבלים שיעור מעורבות גבוה יותר מאשר פוסטים רגילים בפייסבוק, ואילו באינסטגרם ובטוויטר הם מורידים את מדד המעורבות. 
(רק בעיניי מוזר שההאשטג (#) מתפקד פחות טוב באינסטגרם?)
By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: