תוצאות של מחקר חדש קובעות: יותר אימוג'י, פחות טקסט
מחקר חדש
של Socialinsider בשיתוף עם Planable, מראה מה הם הדברים הקטנים שנוכל לעשות אחרת, בשנת 2020, כדי לעורר ולהגדיל את המעורבות והחשיפה של התכנים במדיה החברתית.
הם בדקו למעלה מ- 101 מיליון פוסטים מתוך 178,463 פרופילים ב-3 מהפלטפורמות של המדיה החברתית - פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר (כן, רק את 3 אלה הם ראו לנכון לנתח), כדי להבין מה המשותף לפוסטים המרתקים ביותר.
במחקר ניתחו את כוח המעורבות בפועל של כל פלטפורמה, את ההשפעה של אורכים שונים של הכותרות, את השימוש באימוג'ים, את ההשפעות של שאילת שאלות, את ההשפעה של הנעות לפעולה ועוד. במחקר נבדקו כל המדדים האלה ואיך הם משפיעים על ה-kpi’s שהגדרנו לעצמנו באסטרטגיית השיווק.
*חשוב לזכור שזהו מחקר אמריקאי והמסקנות בהתאם
טוויטר היא ללא ספק הפלטפורמה בה מותגים יוצרים הכי הרבה אינטראקציה עם גולשים.
מותגים מפרסמים בממוצע 60 פוסטים בחודש בפייסבוק, 25 פוסטים בחודש באינסטגרם ו- 195 פוסטים בחודש בטוויטר.
אינסטגרם היא הפלטפורמה שמרתקת הכי הרבה גולשים, עם שיעור מעורבות ממוצע של 2.26%, לעומת 0.21% בפייסבוק ורק 0.06% בטוויטר.
למרות שמותגים מפרסמים פחות באינסטגרם, זה המקום בו הקהל מוכן יותר לתקשר איתם.
20.7% מכל הפוסטים שנבדקו בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר - כוללים אימוג'ים בכיתוב 😀
פוסטים עם אימוג'ים בטקסט מקבלים שיעורי מעורבות גבוהים יותר, בהשוואה לפוסטים שאינם כוללים אימוג'ים.
9.8% מכל הפוסטים בטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם כוללים שאלות בטקסט – מה שמוביל לירידה במדדי מעורבותם.
נראה כי מותגים כבר מודעים לעובדה ששאלת שאלות במדיה החברתית פחות עובדת. הקיץ של אביה, מישהו?
הפוסט המושלם יכיל: מעל 20 אימוג'ים
(נשמע מוגזם מאוד, בדקתי פעמיים), טקסטים קצרים, אלבומי תמונות, קרוסלות או קטעי וידאו.
שימוש במעל 20 אמוג'ים, כתיבת טקסטים קצרים של פחות מ -10 מילים ופרסום אלבומים / קרוסלות בפייסבוק ובאינסטגרם או סרטונים בטוויטר, מביאים לשיעורי מעורבות גבוהים.
הודעות בכותרות: פוסטים על פעילויות גולשים הם עדיין הפוסטים עם הביצועים הטובים ביותר.
פוסטים על תחרויות ו-Giveaways מתפקדים בצורה יוצאת מן הכלל, ומביאים מעורבות גבוהה יותר בכל שלושת הפלטפורמות.
אגב, לפי מחקר זה,tutorialss הם עדיין הפוסטים בעלי הנתונים הנמוכים ביותר.
אולי מקומם עדיין ב-YouTube?
קצת פחות רלוונטי לנו, אבל...
פוסטים לחג המולד מביאים ביצועים טובים רק בפייסבוק - שיעור מעורבות של כ-0.35%.
פוסטים הכוללים את המילים "חג המולד" או #חגהמולד (באנגלית כמובן) מקבלים שיעור מעורבות גבוה יותר מאשר פוסטים רגילים בפייסבוק, ואילו באינסטגרם ובטוויטר הם מורידים את מדד המעורבות.
(רק בעיניי מוזר שההאשטג (#) מתפקד פחות טוב באינסטגרם?)