Blog Post

ילדים אמריקאים בני עשר בנו רשת נפרדת לגמרי. זה בגללכם ואתם אפילו לא יודעים על זה

מאז שהרשתות החברתיות עברו מהפכות אחת אחרי השנייה, פייסבוק מרגישה שהיא קצת יותר למבוגרים בעוד שאינסטגרם וסנאפצ'ט נשארו לצעירים. בשנה – שנתיים האחרונות כבר יש תחושה שגם לעולם האינסטוש המבוגרים זלגו. פתאום הם בוחרים פילטרים, מגיבים לתמונות עם אימוג'י וצופים לילדים בכל הסטוריז כדי לעקוב איפה ועם מי הם מסתובבים.

דבר נוסף שקרה במקביל הוא ההתרחבות העצומה של הגולשים ברשת האינסטגרם בשנים האחרונות והפיכתה למקום מנוכר ולא אישי כמו שהייתה פעם. מתי בעצם אינסטגרם הפכה למקום כל כך מזויף? כנראה שמאז שגדלה, הלחץ לייצר פרופיל מושלם שימשוך את העין, הלייקים והעוקבים התעצם. קשה לבלוט במקום כל כך צפוף. בעקבות זה, צצו להם חוקים לא כתובים לגבי כמות הפוסטים ביום וכן איכותם - גם רק תמונה של ארוחת הצהריים שלכם חייבת להיראות פרפקט.

אז כן, הילדים של היום הם לא הילדים של פעם. נהיו חכמים יותר אלה.

ולכן, בשביל להסתיר מההורים / מהמורים / מהאחים הגדולים שלהם את החיים המסתוריים בהם הם מתנהגים קצת פחות טוב מהרגיל וגם כדי להסתיר מהסביבה הקרובה (ובעצם מעצמם) את החסרונות שלהם – הם בנו עולם מקביל באינסטגרם.


בעולם הזה, אין אינסטגרם. יש פינסטגרם ורינסטגרם. והנה הסבר קצר:


ההגדרה המילונית ל"פינסטה" – שהיא קיצור של "פינסטגרם" - היא ערבוב של המילים “fake” ו- “insta”. צעירים, ובעיקר צעירות, פותחים חשבון אינסטגרם נוסף וסגור לעוקבים בלבד, לצד הפרופיל הציבורי שלהם. בו הם מעלים תמונות מצחיקות, מביכות, אותנטיות של עצמם, בלי פילטרים ובלי חומות של הגנה, של החברים ושל חייהם בכלל. פה התמונות לא חייבות להיות ברזולוציה הגבוהה ביותר ויש להן תחושה "מלוכלכת", ליטרלי.

מנגד, הרינסטה – שהיא קיצור למילה "רינסטגרם" – היא ערבוב המילים “real” ו-“insta”.

זהו חשבון האינסטגרם הרשמי הציבורי שלהם, הוא פתוח לצפייה של כולם, כולל אמא ואבא.

פה הם יבחרו בקפידה את התמונות. פרופיל זה בדרך כלל מציג תמונות אסתטיות, בשפה אחידה ובאיכות טובה. אפשר לחשוב היו מעצבים גרפיים במשרה מלאה. הם לא יחטאו ויעלו תמונה מפוקסלת או חשוכה, שכן היא תציג את הצד הפחות מוצלח שלהם.


ומה איתכם – חשבון האינסטגרם שלכם מייצג את המציאות או יותר מייצג את המציאות שהייתם רוצים לחיות?

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: