או במילים אחרות: צוקי, די להיות דרמטי
כבר בתחילת ההיסטוריה, אנשים העדיפו קודם כל להילחם בשינוי ורק אחר כך להבין אם הוא טוב או רע להם. אוי לא, הגלגל. מה נעשה.
אבוי, החשמל. המחשב. רחמנא ליצלן, האינטרנט. אוי ויי, הפייסבוק הזה מחריב את הנוער.
וזה קצת מוזר. לא?
הרי אנחנו רק צמאים לשינוי ולשיפור בחיי היום יום שלנו, אז למה להיות נגד?
כבר מעל ל-8 שנים שאני בתחום השיווק הדיגיטלי. ראיתי אותו משתנה מול עיניי ועובר כל כך הרבה גלגולים. זוכרים שפעם היינו מקפצים בין פרופיל לפרופיל ובכלל לא היה לנו פיד? ואז נוצר הפיד ובום - קמו להם עמודים עסקיים? זוכרים את עסקת הענק שפייסבוק עשתה עם הקפיטליזם והכניסה את כלי הקידום הממומן לחיינו?
זה תמיד ריתק אותי. חודש אחרי חודש, שנה אחר שנה, כי זה בנה לי את הקריירה. זה מה שאני עושה כל חיי הבוגרים. חיי המקצועיים. וזה מרגש ומעניין אותי כל יום ממש כמו בימים הראשונים שלי בתחום, בדיוק בגלל התנועה המתמדת הזאת.
Rip facebook
ואז יצא צוקרברג עם הודעה מפתיעה ! מפחידה! מחריבה!
הוא סיפר שתלונות רבות מגיעות אליו על כך שהפיד מוצף בפרסומות ובתכנים עסקיים. בעקבות זאת, הוא מתכוון לשנות את הפיד כך שיוכל לחזור להיות כפי שצוקי וחבריו הגו אותו במקור – מקום לאנשים להכיר ולהתחבר מחדש. בעצם, להיות אנשים ולא לקוחות.
מייסד פייסבוק משנה עוד פעם את האלגוריתם כך שנראה יותר מהחברים שלנו, המשפחה והקבוצות בהן אנחנו משתתפים.
אגב, אצלי הפיד כבר מלא בפוסטים מקבוצות שאני חברה בהן. זה הרבה יותר כיף וגם יותר הגיוני. ובעצם תואם את השינוי הצפוי לבוא.
רפי, תרגש אותי
בזמן שכולם מספידים (בפעם האלף) את השיווק דרך פייסבוק, כל מה שאתם צריכים להבין זה שאנחנו שוב נעמדים מול אתגר חדש-ישן: איך לייצר תוכן שיניע את האנשים שקוראים אותנו, שיהיה משמעותי עבורם, שלא ישכח שניה אחרי שצפו בו (סרטוני החתולים לא משכנעים אותי יותר). כבר כמה זמן שהקולגות שלי ואני צועקים על האדם מן השורה: התוכן הוא המלך. והנה, זה עוד פעם מוכיח את עצמו.
תהיו אתם, תפתחו פרסונה דיגיטלית שתחבר אתכם עם הלקוחות שלכם, תייצרו הנעה לפעולה שמחברת בין אנשים (כן, "תייגי חברה ש.." היא הנעה חברתית לפעולה והיא אחלה אם היא עובדת לכם).
ואי אפשר בלי כמה קווים מנחים - אז הנה כמה קריטריונים לתכנים שתרצו שיופיעו בעמוד שלכם:
1. הפוסט חייב להיות אמיתי . הוא צריך להיות מגובה במחקר או מידע, בלי פייק ניוז
2. התוכן צריך לעניין . לא רק לקריאה, גם לשיחת הברזייה שאחר כך
3. אל תסמכו על פוסטים ממומנים בלבד . אם התוכן טוב הוא צריך להיות וויראלי בעצמו, מצאו את השילוב הנכון בין אורגני איכותי לממומן
יאללה, בואו נעשה לכם עמוד מנצח >> yaelscliar@gmail.com