Blog Post

או במילים אחרות: צוקי, די להיות דרמטי

פייסבוק בן שנה

כבר בתחילת ההיסטוריה, אנשים העדיפו קודם כל להילחם בשינוי ורק אחר כך להבין אם הוא טוב או רע להם. אוי לא, הגלגל. מה נעשה.

אבוי, החשמל. המחשב. רחמנא ליצלן, האינטרנט. אוי ויי, הפייסבוק הזה מחריב את הנוער.

וזה קצת מוזר. לא?


הרי אנחנו רק צמאים לשינוי ולשיפור בחיי היום יום שלנו, אז למה להיות נגד?

כבר מעל ל-8 שנים שאני בתחום השיווק הדיגיטלי. ראיתי אותו משתנה מול עיניי ועובר כל כך הרבה גלגולים. זוכרים שפעם היינו מקפצים בין פרופיל לפרופיל ובכלל לא היה לנו פיד? ואז נוצר הפיד ובום - קמו להם עמודים עסקיים? זוכרים את עסקת הענק שפייסבוק עשתה עם הקפיטליזם והכניסה את כלי הקידום הממומן לחיינו?


זה תמיד ריתק אותי. חודש אחרי חודש, שנה אחר שנה, כי זה בנה לי את הקריירה. זה מה שאני עושה כל חיי הבוגרים. חיי המקצועיים. וזה מרגש ומעניין אותי כל יום ממש כמו בימים הראשונים שלי בתחום, בדיוק בגלל התנועה המתמדת הזאת.

Rip facebook

ואז יצא צוקרברג עם הודעה מפתיעה ! מפחידה! מחריבה!

הוא סיפר שתלונות רבות מגיעות אליו על כך שהפיד מוצף בפרסומות ובתכנים עסקיים. בעקבות זאת, הוא מתכוון לשנות את הפיד כך שיוכל לחזור להיות כפי שצוקי וחבריו הגו אותו במקור – מקום לאנשים להכיר ולהתחבר מחדש. בעצם, להיות אנשים ולא לקוחות.

מייסד פייסבוק משנה עוד פעם את האלגוריתם כך שנראה יותר מהחברים שלנו, המשפחה והקבוצות בהן אנחנו משתתפים.

אגב, אצלי הפיד כבר מלא בפוסטים מקבוצות שאני חברה בהן. זה הרבה יותר כיף וגם יותר הגיוני. ובעצם תואם את השינוי הצפוי לבוא.


רפי, תרגש אותי

בזמן שכולם מספידים (בפעם האלף) את השיווק דרך פייסבוק, כל מה שאתם צריכים להבין זה שאנחנו שוב נעמדים מול אתגר חדש-ישן: איך לייצר תוכן שיניע את האנשים שקוראים אותנו, שיהיה משמעותי עבורם, שלא ישכח שניה אחרי שצפו בו (סרטוני החתולים לא משכנעים אותי יותר). כבר כמה זמן שהקולגות שלי ואני צועקים על האדם מן השורה: התוכן הוא המלך. והנה, זה עוד פעם מוכיח את עצמו.


תהיו אתם, תפתחו פרסונה דיגיטלית שתחבר אתכם עם הלקוחות שלכם, תייצרו הנעה לפעולה שמחברת בין אנשים (כן, "תייגי חברה ש.." היא הנעה חברתית לפעולה והיא אחלה אם היא עובדת לכם).


ואי אפשר בלי כמה קווים מנחים - אז הנה כמה קריטריונים לתכנים שתרצו שיופיעו בעמוד שלכם:

1. הפוסט חייב להיות אמיתי . הוא צריך להיות מגובה במחקר או מידע, בלי פייק ניוז

2. התוכן צריך לעניין . לא רק לקריאה, גם לשיחת הברזייה שאחר כך

3. אל תסמכו על פוסטים ממומנים בלבד . אם התוכן טוב הוא צריך להיות וויראלי בעצמו, מצאו את השילוב הנכון בין אורגני איכותי לממומן



יאללה, בואו נעשה לכם עמוד מנצח >> yaelscliar@gmail.com



By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: