"אלגוריתם".
מילה קשה. במיוחד לאנשים שחושבים שמספרים הם האויב הגדול ביותר שלהם (ואני ביניהם) ובורחים מכל מדד כמותי בו הם נתקלים.
בעולם המדיה החברתית, האלגוריתם הוא דבר שחשוב להבין.
האלגוריתם מזהה ברחבי הפייסבוק את מיליוני הפוסטים, סוגיהם, מה הם מכילים, מי קהל היעד שלהם ומי מביא יותר נתונים גבוהים יותר – ולפיכך בוחן את שאר הפוסטים ומחלק את עוגת החשיפה לפי מדדים אלה.
זה בעצם רכיב שקובע את מדד איכות הפוסטים שלכם – ובכך משפיע על החשיפה והמעורבות שהם צפויים לקבל.
זה נכון, האלגוריתם משתנה הרבה וכבר קשה לעקוב. החשיפה יורדת ונשארתם מבולבלים.
יום אחד האלגוריתם מעדיף שנפרסם בבוקר, יום אחר הוא קם ומוריד משמעותית את החשיפה לפוסטים בעלי לינק (ואז כולם נבהלים ושמים את הלינק בתגובה הראשונה, מה שהוכח כבר כפעולה לא רלוונטית בעליל).
בואו נעשה סדר אחת ולתמיד ונבין מה מרכיב את פורמולת האלגוריתם הנפלאה הזאת ומה הם המאפיינים החשובים לפוסט מוצלח.
ברגע שנבין – נוכל ליישם אותם בעמוד העסקי שלנו ונהנה מחשיפה גבוהה יותר ומעורבות גולשים רבה.
הנה הדברים שתעשו אחרת מהיום:
בפוסט הבא – נבין מה האלגוריתם לא מחבב ולכן לא כדאי לעשות בפוסטים שלכם
שנהפוך את עמוד הפייסבוק שלכם לכזה שמנצח כל אלגוריתם ומקבל חשיפה גבוהה?
צרו קשר: yaelscliar@gmail.com
איזה כיף לך - מהיום כל כלי או פיצ'ר בשיווק דיגיטלי שכדאי להכיר יגיע אליך לפני כולם :)
כמעט הצלחתי לאסוף אותך לרשימת מקבלי העדכונים שלי, אבל אז משהו קרה. אולי פספסת שטרודל או משהו?