"פעם הייתי שם 300 ₪ והייתי מקבל מלא טלפונים",
"לפני חודשיים 1000 ₪ הספיקו לי לשבוע – והיום אני בקושי מקבל צפיות"
"מה קורה לחשיפה בפייסבוק ולמה הקמפיינים לא זזים?"
אלו רק חלק מהשאלות, תהיות, דאגות שעלו בפיד בחודש האחרון.
מלקוחות, קולגות, סתם עוברי אורח מודאגים.
אל חשש – אתם לא לבד.
מעבר לכמויות הבאגים המתמשכות בחודשים
האחרונים, אנחנו גם נמצאים בתקופה הכי עמוסה בעולמות הפרסום.
התקופה החלה בחגים היהודים (זוכרים אותם? ממש מזמן...), חגים נוצריים, סיילים של סוף שנה, ימי הרווק הסיני ושאר הסינגלס, ועכשיו מתחילים הבלאק פריידי, סייבר מאנדיי, חנוכה, קריסמס ועוד.
בל נשכח גם את ימי סוף השנה הקלנדרית בהם צריך "לשרוף" תקציבים שנותרו כדי שלא ישארו לשנה הבאה.
ובמילה אחת: רוויה.
השעה הכי עמוסה בשוק
וגם אני, שעשיתי ממש מעט קורסים
בנושאי כלכלה וחשבונאות באוניברסיטה, מכירה את עיקרון ההיצע מול הביקוש.
כולנו
מתחרים על נדל"ן אחד שלא גדל, מתרחב או משתנה בהרבה.
רובנו מתחרים על עיניהם
של קהל ישראלי, קהל שמבסיסו הוא די קטן והוא גם לא גדל בהרבה מיום ליום (פשוט כי כולם
כבר שם..).
יש יותר מפרסמים, יותר בעלי עמודים עסקיים, יותר ויותר כסף נכנס לכיסו של צוקרברג ומכאן הבעיה.
נכון לרגעים אלה, ככל שיותר מפרסמים יכנסו לשוק ויעשו יותר פרסומות – ככה הפרסומות יהיו יקרות יותר וכל פרסומת תקבל פחות "זמן מסך". שהיא, בעולמנו, חשיפה.
ושלא נדבר בכלל על החשיפה האורגנית המסכנה שכבר כמעט ולא קיימת.
הסיבה לכך היא הקפיטליזם בגדול. הפרסומות הן ההכנסה העיקרית של פייסבוק ולכן היא מעדיפה "לדחוף" אותנו לפרסם יותר וביותר כסף, מאשר לתת לנו חשיפה אורגנית שלא עולה לנו כלום.
מה יש לעשות?
"התוכן הוא המלך".
יצרו תוכן איכותי, שנוגע, ומדבר ללבבותיהם של אנשים. כזה שיוצר חיבור ומשמעות לקורא.
הציעו ערך מוסף בפוסטים שלכם.
עבדו בכל הכח בקבוצות. וואו, קבוצות. איזה דבר נפלא.
חזקו את הפרסונה הדיגיטלית שלכם והיא
תביא אתכם לתודעה.
נשמו עמוק. זה יעבור בקרוב.
רוצים לקבל טיפים נוספים איך לשרוד את התקופה הקשה?
כתבו לי: yaelscliar@gmail.com