Blog Post

"פעם הייתי שם 300 ₪ והייתי מקבל מלא טלפונים",

"לפני חודשיים 1000 ₪ הספיקו לי לשבוע – והיום אני בקושי מקבל צפיות"

"מה קורה לחשיפה בפייסבוק ולמה הקמפיינים לא זזים?"


אלו רק חלק מהשאלות, תהיות, דאגות שעלו בפיד בחודש האחרון.

מלקוחות, קולגות, סתם עוברי אורח מודאגים.


אל חשש – אתם לא לבד.

מעבר לכמויות הבאגים המתמשכות בחודשים האחרונים, אנחנו גם נמצאים בתקופה הכי עמוסה בעולמות הפרסום.

התקופה החלה בחגים היהודים (זוכרים אותם? ממש מזמן...), חגים נוצריים, סיילים של סוף שנה, ימי הרווק הסיני ושאר הסינגלס, ועכשיו מתחילים הבלאק פריידי, סייבר מאנדיי, חנוכה, קריסמס ועוד.

בל נשכח גם את ימי סוף השנה הקלנדרית בהם צריך "לשרוף" תקציבים שנותרו כדי שלא ישארו לשנה הבאה.

ובמילה אחת: רוויה.


השעה הכי עמוסה בשוק

וגם אני, שעשיתי ממש מעט קורסים בנושאי כלכלה וחשבונאות באוניברסיטה, מכירה את עיקרון ההיצע מול הביקוש.

כולנו מתחרים על נדל"ן אחד שלא גדל, מתרחב או משתנה בהרבה.
רובנו מתחרים על עיניהם של קהל ישראלי, קהל שמבסיסו הוא די קטן והוא גם לא גדל בהרבה מיום ליום (פשוט כי כולם כבר שם..).

יש יותר מפרסמים, יותר בעלי עמודים עסקיים, יותר ויותר כסף נכנס לכיסו של צוקרברג ומכאן הבעיה.

נכון לרגעים אלה, ככל שיותר מפרסמים יכנסו לשוק ויעשו יותר פרסומות – ככה הפרסומות יהיו יקרות יותר וכל פרסומת תקבל פחות "זמן מסך". שהיא, בעולמנו, חשיפה.

ושלא נדבר בכלל על החשיפה האורגנית המסכנה שכבר כמעט ולא קיימת.

הסיבה לכך היא הקפיטליזם בגדול. הפרסומות הן ההכנסה העיקרית של פייסבוק ולכן היא מעדיפה "לדחוף" אותנו לפרסם יותר וביותר כסף, מאשר לתת לנו חשיפה אורגנית שלא עולה לנו כלום.


מה יש לעשות?

"התוכן הוא המלך".

יצרו תוכן איכותי, שנוגע, ומדבר ללבבותיהם של אנשים. כזה שיוצר חיבור ומשמעות לקורא.

הציעו ערך מוסף בפוסטים שלכם.

עבדו בכל הכח בקבוצות. וואו, קבוצות. איזה דבר נפלא.

חזקו את הפרסונה הדיגיטלית שלכם והיא תביא אתכם לתודעה.


נשמו עמוק. זה יעבור בקרוב.

רוצים לקבל טיפים נוספים איך לשרוד את התקופה הקשה?

כתבו לי: yaelscliar@gmail.com

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: