המלצות לפרסום דיגיטלי נכון בתקופת בחירות
חוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט -1959 עוסק במגבלות החלות על תעמולת הבחירות בתקופת 90 הימים שלפני הבחירות.
הספירה לאחור החלה!
נכון לכתיבת פוסט זה נותרו עוד 45 ימים לבחירות לראשות הממשלה.
מה זה אומר?
א. עברנו את החצי.
ב. החצי העמוס עוד לפנינו.
עכשיו כשרוב הבחירות הפנימיות הסתיימו, העסקנים משתתקים לאיטם, המפלגות מבינות עם מי הן ישבו ובעיקר עם מי לא, המצע נסגר.
כפי שנאמר במשחקי הרעב: "let the games begin" ושיהיה לכולנו בהצלחה.
הכל טוב ויפה אבל אני אף פעם לא מדברת פוליטיקה בבלוג. אז למה פתאום נזכרתי?
כי הפיד שלנו מ ת מ ל א (קראו את זה כמו שהייתם אומרים "הם מ פ ח ד י ם").
המפלגות מתחילות לשפוך תקציבי ענק ולפרסם בכל פלטפורמה אפשרית – ולנו זה יעלה ביוקר.
העומס על הפיד יהיה גם העומס על העיניים והקשב של הלקוחות שלנו.
לכן, יהיה קשה ויקר יותר להגיע אליהם. האינסנטיב וההצעה שלכם חייבים להיות סופר אטרקטיבים כדי שיבלטו וימכרו.
מה יהיה על הממומן?
רבים מהקולגות שלי, מנהלי קמפיינים וסושיאל, אומרים שהיו אפילו "מכבים" את הקמפיינים במידה ומדובר בתקציבים של פחות מ-1000 ₪ לחודש.
הסכומים הנמוכים נוטים להיעלם בתקופות בהן הפיד עמוס.
הרגשנו את זה בחגיגת הסיילים של סייבר מאנדיי ובלאק פריידי.
אחרים ממליצים להכפיל ואף לשלש את התקציב כדי להצליח באמת להגיע למטרות והיעדים שהיו מגיעים אליהם בחודש רגיל וממוצע.
הנה כמה דברים שתוכלו לעשות...
- זה בדיוק הזמן להתחיל "לצבוע" קהלים ע"י רכיב הפיקסל ולעשות רימרקטינג לאחר תקופת הבחירות
- השקיעו בניוזלטרים איכותיים בעלי ערך מוסף, כאלה שאתם יודעים שמביאים לכם מכירות
- צרו תוכן שמתאים למקומות אליהם אלגוריתם החשיפה טרם הגיע – הסטוריז באינסטגרם למשל
- שנסו מותניים וכנסו לרשתות בהן יש מראש פחות מפרסמים ועבדו שם לפרסום העסק – לינקדין היא פתרון מעולה
- כתבו פוסטים ויראליים ויצירתיים שיביאו לכם מעורבות גבוהה גם מבלי למכור את אמא שלכם
ממה נמנע?
רק ה' יודעת כמה אני אוהבת פעילויות Real time marketing אבל הפעם אני נגד. אני לא נגד כעיקרון, אלא רק כי אני יודעת שרוב המותגים יבחרו לעשות פוסטי בחירות כמו "עם איזה צעיף תצאי מהבית – שחור או לבן?".
אם אתם מרגישים שפעילות ה-RTM שלכם סופר מיוחדת ויוצאת מן הכלל – לכו על זה :)
ושלחו לי, מעניין אותי לראות.