בואו
נדבר על קהל היעד שלכם.
אחד
הדברים הכי חשובים בקמפיינים ממומנים במדיה החברתית הוא קהל היעד הנכון.
שלב בניית
קהל היעד הוא החלק הכי מסועף אך הכי קריטי בקמפיין ממומן.
אם תבנו קהל טוב – התכנים שלכם יגיעו למי שתרצו, לא תשלמו שקל על מי שלא רלוונטי וכך – אחוז המעורבות יהיה גדול. האנשים אליהם הפוסטים שלכם מגיעים יתעניינו, אולי ישאירו ליד, יבצעו רכישה.
כשאנחנו
בונים קהל, אנחנו צריכים לעשות מחקר מקדים עליו.
כך
נבין מי הוא, מה מעניין אותו, מהן נקודות הכאב/החוסר שלו. לפי זה, דרך הפנייה שלנו
תותאם אליו – בבחירת הפלטפורמה בה אנחנו עובדים, הטקסט, הסלנגים, בחירת התמונות ועוד.
הידעתם? יש יותר מ-10 סוגי קהלים שתוכלו לבנות ולהשתמש בקידום הממומן שלכם.
הנה כמה:
קהל שאנחנו בונים מאפס – Saved audience
במקרה ואין לנו אף נכס קודם, כמו אתר, עמוד נחיתה, קובץ מיילים או טלפונים ואנחנו בעצם מתחילים מאפס – נוכל לבנות קהל ולהתבסס על מדדים שונים כמו:
קהל מותאם אישית – Custom audience
הדרך הכי טובה לבנות קהל יעד היא להסתמך על קהל קיים. הרעיון פה הוא רימרקטינג – שיווק חוזר למי שכבר הביע עניין ראשוני במוצר או בשירות שלכם.
הנה כמה מהדרכים לבנות קהל מנכסים קיימים שלכם:
טיפ ממני : אם תבנו קהל של אנשים שביקרו באתר שלכם, הוסיפו דברים לעגלה (ע"י שימוש באיוונט מסוג addtocart) אך לא הגיעו ל"עמוד התודה", תוכלו לרדוף אחריהם לנצח :)
קהל דומה – Lookalike audience
דרך מעולה ונוספת לבנות קהל היא להסתמך על הקהל שכבר יש לכם בעמוד או בפרופיל האינסטגרם העסקי.
באמצעות כלי זה, תוכלו לבחור בכל קהל קיים שיש לכם - קהל שאוהב את העמוד, קהל מותאם אישית שבניתם (כמו בסעיף קודם), קהל שביצע רכישה ועוד - וממנו לבנות קהל לוקאלייק חדש שדומה במאפייניו הדמוגרפיים וההתנהגותיים לקהל הקיים.
טיפ ממני : המלצתי היא תמיד לבחור ב-1% ולא מעבר. הגדלה של מעבר לאחוז אחד הופכת את הקהל לפחות מהודק ודומה לקהל המקור שלכם.
רוצים ללמוד לעשות את זה ועוד?
לטרגט כמו מקצוענים בעצמכם?
כתבו לי ונקבע פגישה!
איזה כיף לך - מהיום כל כלי או פיצ'ר בשיווק דיגיטלי שכדאי להכיר יגיע אליך לפני כולם :)
כמעט הצלחתי לאסוף אותך לרשימת מקבלי העדכונים שלי, אבל אז משהו קרה. אולי פספסת שטרודל או משהו?