Blog Post

ידעתם שיש יותר מ-10 סוגי קהלים במדיה החברתית?

בואו נדבר על קהל היעד שלכם.
אחד הדברים הכי חשובים בקמפיינים ממומנים במדיה החברתית הוא קהל היעד הנכון.
שלב בניית קהל היעד הוא החלק הכי מסועף אך הכי קריטי בקמפיין ממומן.

אם תבנו קהל טוב – התכנים שלכם יגיעו למי שתרצו, לא תשלמו שקל על מי שלא רלוונטי וכך – אחוז המעורבות יהיה גדול. האנשים אליהם הפוסטים שלכם מגיעים יתעניינו, אולי ישאירו ליד, יבצעו רכישה.

כשאנחנו בונים קהל, אנחנו צריכים לעשות מחקר מקדים עליו.
כך נבין מי הוא, מה מעניין אותו, מהן נקודות הכאב/החוסר שלו. לפי זה, דרך הפנייה שלנו תותאם אליו – בבחירת הפלטפורמה בה אנחנו עובדים, הטקסט, הסלנגים, בחירת התמונות ועוד.

הידעתם? יש יותר מ-10 סוגי קהלים שתוכלו לבנות ולהשתמש בקידום הממומן שלכם.

הנה כמה:

קהל שאנחנו בונים מאפס – Saved audience

במקרה ואין לנו אף נכס קודם, כמו אתר, עמוד נחיתה, קובץ מיילים או טלפונים ואנחנו בעצם מתחילים מאפס – נוכל לבנות קהל ולהתבסס על מדדים שונים כמו:


  • מיקום גיאוגרפי
  • מגדר
  • גיל
  • שפות
  • תחומי ענין
  • מאפיינים דמוגרפיים
  • התנהגויות ברשת

טיפ ממני : במידה ואין לכם אף נכס, השתמשו בקשרים הקיימים.
תוכלו לבחור אנשים שהם חברים של האנשים שכבר אוהבים את העמוד שלכם.

קהל מותאם אישית – Custom audience

הדרך הכי טובה לבנות קהל יעד היא להסתמך על קהל קיים. הרעיון פה הוא רימרקטינג – שיווק חוזר למי שכבר הביע עניין ראשוני במוצר או בשירות שלכם.

הנה כמה מהדרכים לבנות קהל מנכסים קיימים שלכם:

  • לטעון רשימת מיילים וטלפונים
  • "לצבוע" אנשים שדרכו באתר / אפליקציה שלכם
  • לשווק לאנשים שפעלו בפייסבוק שלכם

טיפ ממני : אם תבנו קהל של אנשים שביקרו באתר שלכם, הוסיפו דברים לעגלה (ע"י שימוש באיוונט מסוג addtocart) אך לא הגיעו ל"עמוד התודה", תוכלו לרדוף אחריהם לנצח :)

קהל דומה – Lookalike audience

דרך מעולה ונוספת לבנות קהל היא להסתמך על הקהל שכבר יש לכם בעמוד או בפרופיל האינסטגרם העסקי.

באמצעות כלי זה, תוכלו לבחור בכל קהל קיים שיש לכם - קהל שאוהב את העמוד, קהל מותאם אישית שבניתם (כמו בסעיף קודם), קהל שביצע רכישה ועוד - וממנו לבנות קהל לוקאלייק חדש שדומה במאפייניו הדמוגרפיים וההתנהגותיים לקהל הקיים.

טיפ ממני : המלצתי היא תמיד לבחור ב-1% ולא מעבר. הגדלה של מעבר לאחוז אחד הופכת את הקהל לפחות מהודק ודומה לקהל המקור שלכם.

רוצים ללמוד לעשות את זה ועוד?
לטרגט כמו מקצוענים בעצמכם?
כתבו לי ונקבע פגישה!

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: