Blog Post

בואו נדבר רגע על שיווק אורגני באינסטגרם

היוש! אני שי ופלטפורמת המדיה החברתית האהובה עלי היא ללא כל ספק רשת האינסטגרם.

באופן אישי, אני אוהבת לעלות מדי פעם תמונה או סטורי, וגם כמי שמנהלת חשבונות פייסבוק ואינסטגרם לעסקים שונים. האסתטיות, השפה האחידה והקהילתיות של הפלטפורמה הזו עושה לי את זה.

האתגר בחשיפת עסק בתוך מדיה שמדברת כמעט אך ורק ויזואליות, מגניב בעיני - איך להפוך תמונה אחת (ואז עוד אחת ועוד אחת) לתדמית שלמה.

איך למנף את חשבון האינסטגרם שלי?


בניית אסטרטגיה

כמו בכל כלי שיווקי,הבינו מה מהות הפרופיל ובחרו מה אתם רוצים לספר ללקוחות הפוטנציאליים. מה יעניין אותם ויגרום להם לעקוב אחריכם ובהמשך - לרכוש את המוצרים שהעסק מציע. אחרי שתבינו את הדברים הכל כך חשובים האלו, אפשר להתחיל לעבוד.



ויזואליות אחידה

באינסטגרם אנחנו מדברים בתמונות, לכן חשוב שהן ידברו אחת עם השנייה וישמרו על אותו הקו.

איך עושים את זה? קודם כל, היצמדו לסגנון התמונות האהוב עליכם, בין אם מדובר בתמונות שחור-לבן, תמונות קלוז-אפ ואחרות. חשבו איזה מבנה הכי נכון לתמונות שלכם: האם כדאי לשים מסגרת לכל התמונות? אם כן, מרובעת? עגולה? גם עריכת התמונות צריכה להיות עקבית. אני ממליצה לבחור 1-2 פילטרים ולרוץ איתם.


גם כאן התוכן הוא המלך

התמונה שהעליתם אמורה לספר את הסיפור שבחרתם לספר, אבל התוכן הוא חלק בלתי נפרד ממנה. הוא צריך להיות רלוונטי גם לתמונה וגם לאסטרטגיה של העסק. בחרתם במשפטי העצמה לנשים? רוצו איתם. העדפתם לספר את הסיפור מאחורי כל תמונה? נלך על זה. אבל מה שחשוב הוא ההתמדה והעקביות.


הכירו את נוסחת ה-70-20-10:


  • 70% פוסטים המעבירים את האווירה והתדמית
  • 20% קריאה לפעולה - זה יכול להיות שאלה, דיון, הנעה לתיוג אחרים
  • 10% פעולת מכירה קצת יותר רצינית כמו מבצעי 1+1 (hard sale)

האשטגים זה בייסיק

בכל תמונה שאתם מעלים - צריכים להיות האשטגים מתאימים. אפשר להיעזר באפליקציות חיצוניות המנטרות את הפופולריים ביותר. אבל, וזה אבל גדול, למרות שמותר להוסיף עד 30 האשטגים לתמונה, אני לא ממליצה לעלות יותר מ-10-15 בכל פעם. אינסטגרם מתייחסת לכך כאל ספאם. למרות שבחרתם את ההאשטגים החזקים שלכם (חלקם גדולים וחלקם קטנים יותר) אל תשכחו לגוון ולהוסיף לכל תמונה האשטגים שמדברים אותה ספציפית.


(אגב: למה שלא תיצרו האשטג לעסק שלכם ותחתמו איתו את הטקסט לכל תמונה? פנו אלינו להדרכה לגבי זה)


קהילתיות היא שם המשחק

חלק גדול מחשיפת העסק באינסטגרם נשען על לייקים, מעקב ותגובות לאחרים. ברור שחובה לענות על כל תגובה בפרופיל האישי/העסקי (תקפידו לענות עם יותר מ-3 מילים ולענות תוך שעה). אך חשוב גם לייצר אינטראקציה מחוצה לו. תפרגנו לחשבונות אחרים, תעקבו אחרי אלו שממש פעילים בפרופיל שלכם וכך צרו קהילת עוקבים איכותית.


הכירו את איזור התבנות ולמדו אותו טוב

אם בלחיצת כפתור הייתם יכולים לדעת באיזה שעות וימים כדאי לכם לעלות פוסטים, מי הקהל שלכם ואיזו תמונה הוא הכי אהב, לא הייתם לוחצים? ברור שהייתם, השתמשו ב-insights שלכם!

שם תמצאו את כל מה שכתבתי ועוד, ותוכלו להיעזר בנתונים כדי לבנות פרופיל של מנצחים.


טוב, לפה שווה להקדיש פוסט שלם אבל… על רגל אחת: סטורי זה ה-דבר

הסטורי, בו מעלים תמונה או סרטון ל-24 שעות בלבד, הוא כלי חזק ממש באינסטגרם שמאפשר קצת יותר קלילות ויציאה מהשגרה. בסטורי אפשר לשתף את מה שנעשה מאחורי הקלעים, סקרים מגניבים, מבצעים ופריטים ספציפיים, תוך שימוש בהאשטגים! ושלא אתחיל לדבר על הקידום הממומן בסטורי (טוב נו, זה כבר בפוסט הבא).



אז הבנו, ניהול פרופיל באינסטגרם לא מסתכם בהעלאת תמונה כמה פעמים בשבוע. זה מצריך מחקר, מעקב ויצירתיות. ואם אתם רוצים להוריד את זה מעצמכם - יעל ואני פה :)

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: