Blog Post

או: דון דרייפר ומארק צוקרברג נכנסים לבר

יצא לכם לראות את הפרסומות של בנק הפועלים לאחרונה?
לכבוד החג הם השיקו שלטי חוצות עם עיצובים מפעם. לפני כמה זמן גם תנובה עשו את זה, לפניהם קוקה קולה ורבים וטובים אחרים.

זה לא כי נגמר להם החומר - אלא כי הרבה מחוקי הפרסום הקיימים בעולם הישן, האולד סקול, יש שיאמרו, או כאלה שאתם חושבים שנכונים רק לפרסום באופליין - נכונים גם היום לעולמות הפרסום באונליין וברשתות חברתיות.

הנה כמה:


1. היו חכמים, עשו מחקר – חקרו והבינו מה המוצר, מי קהל היעד שלו, מה צורת הפנייה הנכונה, מה חשוב לו. ומכאן צאו לכתיבת פוסטים שמדברים על מה שחשוב לקהל היעד שלכם. אל תפרסמו מכונית שקטה, אם קהל היעד שלכם הוא משפחות שמחפשות מכונית גדולה לבוסטר וכסא תינוק.


2. אל תעתיקו – דור ה-Y יעלה עליכם ב- no time. למדו את האחר, המתחרה, והבינו מה עובד לו ומה לא. מה יכול להיות רלוונטי לעסק שלכם ומה פחות. ואז צרו משהו משלכם. גם אם זה יהיה מסר זהה – תנו מהאופי והשפה של המותג שלכם.

3. דברו קצר וללב - הקהל שלכם לא יכול להתעניין יותר, רק פחות. לכן נצלו את תשומת הלב המרבית שלו ב-5 שניות החסד הראשונות – שם נקבע גורלכם. זה למשל מאוד רלוונטי לסרטונים במדיה, שימו את העיקר בהתחלה, ברמת הסצנה הראשונה.

4. שמרו על שפה גרפית אחידה – זה לא למעצבים בלבד. נסו ליצור כמה שיותר אחידות במסרים הגרפיים שלכם. אני לא מדברת על לוגו על כל תמונה, זה כבר פאסה. אני מדברת על אחידות בפונט, בפלטת הצבעים. זה מה שיצור את המותג המזוהה שלכם.

5. פנו לקהל שלכם בשפה שיבין – למותג תכשיטים יש כמה קהלים: קהל המתארסים בקרוב, קהל הנשים המתפנקות, קהל הגברים המרגישים אשמה, קהל צעירות, מבוגרות, קהל הפייסבוק, קהל האינסטגרם, קהל חם שכבר ביקר באתר, קהל קר שרק מכיר לראשונה את המותג. האתגר הוא לזהות את הקהלים ולהתאים להם את החומר – זה הכתוב וזה הויזואלי. פנייה שמרגישה אישית – תביא ליחס הולם מהלקוח.

6. למדו את השוק ואת רוח התקופה – זכרו מה הם הימים הקשים בשנה, התייחסו בהתאם. הדבר עומד בחפיפה עם ההמלצה החמה שלי על שיווק RTM – real time marketing, בו המותג מגיב על מה שקורה סביבו. למשל: גלידרייה שמפרסמת גלידת פיסטוק בזמן פרשת הפיסטוק של הזוג נתניהו. לכן, קחו בחשבון את הדברים שעושים בטעם ומה אלה שלא.

7. צרו שיחה – הלקוחות שלכם רוצים לדבר. שאלו אותם שאלות מעניינות וצרו דיון, הם יענו. צרו האשטג בו יוכלו להשתמש – עקבו אחר התשובות והגיבו חזרה. כך יצרתם מערכת יחסים חמה עם קהל היעד שבהמשך יהפך ללקוח. הנה דוגמא חמודה לפרסומת לצביעת שיער משנות ה-50:


By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: