או: דון דרייפר ומארק צוקרברג נכנסים לבר
יצא לכם לראות את הפרסומות של בנק הפועלים לאחרונה?
לכבוד החג הם השיקו שלטי חוצות עם עיצובים מפעם. לפני כמה זמן גם תנובה עשו את זה, לפניהם קוקה קולה ורבים וטובים אחרים.
זה לא כי נגמר להם החומר - אלא כי הרבה מחוקי הפרסום הקיימים בעולם הישן, האולד סקול, יש שיאמרו, או כאלה שאתם חושבים שנכונים רק לפרסום באופליין - נכונים גם היום לעולמות הפרסום באונליין וברשתות חברתיות.
הנה כמה:
1. היו
חכמים, עשו מחקר
– חקרו והבינו מה המוצר, מי קהל היעד שלו, מה צורת הפנייה
הנכונה, מה חשוב לו. ומכאן צאו לכתיבת פוסטים שמדברים על מה שחשוב לקהל היעד שלכם.
אל תפרסמו מכונית שקטה, אם קהל היעד שלכם הוא משפחות שמחפשות מכונית גדולה לבוסטר
וכסא תינוק.
2. אל תעתיקו
– דור ה-Y
יעלה עליכם ב-
no time. למדו את האחר,
המתחרה, והבינו מה עובד לו ומה לא. מה יכול להיות רלוונטי לעסק
שלכם ומה פחות. ואז צרו משהו משלכם. גם אם זה יהיה מסר זהה – תנו מהאופי והשפה של
המותג שלכם.
3. דברו קצר וללב
- הקהל שלכם לא
יכול להתעניין יותר, רק פחות. לכן נצלו את תשומת הלב המרבית שלו ב-5 שניות החסד
הראשונות – שם נקבע גורלכם. זה למשל מאוד רלוונטי לסרטונים במדיה, שימו את העיקר
בהתחלה, ברמת הסצנה הראשונה.
4. שמרו על שפה גרפית אחידה
– זה לא למעצבים בלבד. נסו ליצור כמה שיותר אחידות במסרים
הגרפיים שלכם. אני לא מדברת על לוגו על כל תמונה, זה כבר פאסה. אני מדברת על
אחידות בפונט, בפלטת הצבעים. זה מה שיצור את המותג המזוהה שלכם.
5. פנו לקהל שלכם בשפה שיבין
–
למותג תכשיטים יש כמה קהלים: קהל המתארסים בקרוב, קהל הנשים
המתפנקות, קהל הגברים המרגישים אשמה, קהל צעירות, מבוגרות, קהל הפייסבוק, קהל
האינסטגרם, קהל חם שכבר ביקר באתר, קהל קר שרק מכיר לראשונה את המותג. האתגר הוא
לזהות את הקהלים ולהתאים להם את החומר – זה הכתוב וזה הויזואלי. פנייה שמרגישה
אישית – תביא ליחס הולם מהלקוח.
6. למדו את השוק ואת רוח התקופה
– זכרו מה הם הימים הקשים בשנה, התייחסו בהתאם. הדבר עומד בחפיפה
עם ההמלצה החמה שלי על שיווק RTM – real time
marketing, בו המותג מגיב על מה שקורה סביבו.
למשל: גלידרייה שמפרסמת גלידת פיסטוק בזמן פרשת הפיסטוק של הזוג נתניהו. לכן, קחו
בחשבון את הדברים שעושים בטעם ומה אלה שלא.
7. צרו שיחה
– הלקוחות שלכם
רוצים לדבר. שאלו אותם שאלות מעניינות וצרו דיון, הם יענו.
צרו האשטג בו יוכלו להשתמש – עקבו אחר
התשובות והגיבו חזרה. כך יצרתם מערכת יחסים חמה עם קהל היעד שבהמשך יהפך ללקוח.
הנה דוגמא חמודה לפרסומת לצביעת שיער משנות ה-50: