מה שאתם רוצים לומר בפייסבוק, שונה לחלוטין ממה שתגידו באינסטגרם
אתמול הייתי בסדנת ניהול הקהילות של בר אומנסקי המהממת.
מעבר לכל הידע החדש שרכשתי, ורק ב-3 שעות, מצאתי מישהי שחושבת כמוני לגבי הרבה דברים ואחד מהם דווקא לא קשור לקהילות באופן הדוק וצפוי.
מעבר לכל הידע החדש שרכשתי, ורק ב-3 שעות, מצאתי מישהי שחושבת כמוני לגבי הרבה דברים ואחד מהם דווקא לא קשור לקהילות באופן הדוק וצפוי.
הרעיון של בידול התוכן מפלטפורמה לפלטפורמה - ההתייחסות האישית, נקרא לה, לכל מדיה באשר לה.
מנראות הפוסט, בחירת הויז'ואל, הקפדה על הטקסט, שימוש באימוג'י, הנעה לפעולה, צורת הפנייה לקורא ועוד - כל אלה חייבות להיות שונות מפלטפורמה לפלטפורמה.
ולמה?
כי אם אני לקוחה נלהבת ביותר של קסטרו, מאוהבת בהם, עוקבת אחרי האינסטוש שלהם, עושה לייק (ואף רואה עדכונים) לעמוד הפייסבוק שלהם ואפילו הרחקתי לכת ונרשמתי לניוזלטר שלהם - אני לא יכולה לקבל את אותו התוכן בכולם.
זו עצלנות מבחינתי.
זה לקחת את הקורא הנאמן, שהלך ועשה לכם פולואו בכל מדיה שיש לכם ולדחוף לו שוב ושוב את אותו התוכן.
למה לי?
למה שמתוך אלפי התכנים שאני צורכת ביום - 3 מהם יחזרו על עצמם?
למה שלא תלכו ותעשו עבודה טובה יותר ותייצרו לי תוכן נפרד לכל פלטפורמה?
יודעים מה? אין לכם כח? סבבה - אל תהיו חזירים. בלי חמדנות עליי.
עשו מחקר, הבינו איפה נמצא קהל היעד שלכם ובחרו פלטפורמה אחת.
הבנתם. עכשיו השאלה איך.
תנו לי צינור אחד מדהים מרגש שלא אשכח בחיים ותנו בו עבודה של הלייף.
נצלו אותו בכלים שרק הוא מציע.
הראו חדשנות, מקוריות, חשיבה על הפרטים הקטנים שמותאמים לכל בסיס ממנו אתם מפגיזים.
רק כך, תוכלו לשמר את הקהילה שאתם בונים, העוקבים שלכם, המעריכים והמעריצים שלכם, ובגדול - את נאמנות הלקוח.
תנו לי צינור אחד מדהים מרגש שלא אשכח בחיים ותנו בו עבודה של הלייף.
נצלו אותו בכלים שרק הוא מציע.
הראו חדשנות, מקוריות, חשיבה על הפרטים הקטנים שמותאמים לכל בסיס ממנו אתם מפגיזים.
רק כך, תוכלו לשמר את הקהילה שאתם בונים, העוקבים שלכם, המעריכים והמעריצים שלכם, ובגדול - את נאמנות הלקוח.
הנה דוגמא באמת פיצית וחמודה של התאמת התוכן של קוקה קולה לפלטפורמה שלה.
בפייסבוק היא משתמשת בעובדה שאם מעלים 4 תמונות באותו הגודל - נוצר מעין קולאז' חמוד.
באינסטגרם היא "מדברת" בשפה של האינסטגרם, הויז'ואל צועק אינסטוש ונותר רק לתת לייק.
התוכן שלכם קיים - הרעיון הוא לעשות בו דברים נכונים ומותאמים למדיה שהוא מדבר בה.
יש לכם דוגמאות לדברים שאתם עשיתם או ראיתם בעולם? שלחו לי yaelscliar@gmail.com