Blog Post

אלגוריתם החשיפה של לינקדין: כל מה שחשוב לדעת

איך ליצור תכנים שלינקדין תרצה לקדם בעצמה

אלגוריתם החשיפה בלינקדין לא מדובר מספיק. אין מקום בו כתוב מה לעשות ולא לעשות כדי להגדיל חשיפה אורגנית.


השינוי המשמעותי הגדול בו קרה בסוף שנת 2018, עקב כך שגולשים רבים לא פרסמו בתדירות גבוהה ולינקדין רצתה לעורר את המעורבות. הסיבה לכך שגולשים לא פרסמו הרבה היא כי החשיפה האורגנית (האישית והמקצועית) היו נמוכות משמעותית מכיוון שהאלגוריתם הראה תחילה תוכן מ-top posts ולא נתן לכולם במה שווה. "אנשים מעדיפים לצפות בתכנים של אנשים שהם מכירים", היה המשפט שהוביל את לינקדין לשנות את האלגוריתם. הנה הם כל הדברים שחשוב לדעת כדי להגדיל את החשיפה לפוסטים שלכם


אז איך בעצם האלגוריתם של לינקדין עובד?

לינקדין נותנת "ציון איכות" לתוכן שלנו עוד לפני שמישהו רואה אותו. היא עושה זאת ע"י קריאת הטקסט וצפייה בחומר הגרפי שצורף, בתיוגים ובהאשטגים בהם השתמשנו, ולפי כל אלה מנסה לחזות איך התוכן יתקבל ע"י קהל היעד. לאחר מכן היא "דוחפת" את הפוסט לחלק מייצג וקטן מהקהל שלנו (בעיקר קשרים ראשונים, חברים מקבוצות)  ובודקת אם אלה יוצרים מעורבות עם התוכן. לפי הבדיקה הראשונית, האלגוריתם יחליט אם להגדיל חשיפה לאנשים נוספים או לא.

מה זה אומר, בגדול? שאנחנו תמיד צריכים לחשוב על קהל היעד שלנו, ספציפית פה לקהל שבאמת נמצא בלינקדין מספיק כדי להיות קהל הבחינה שלנו. על מנת לתמוך באלגוריתם, מומלץ שתהיה כמה שיותר מעורבות סביב הפוסטים בשעה הראשונה בה הם עולים. השעה הזו נקראת Golden hour בשפת הרשתות החברתיות והיא נכונה גם לפייסבוק ולאינסטגרם.


לינקדין גם תנסה לחזות מי יוכל להרוויח מהתכנים שלנו? למי התכנים שלנו רלוונטיים? למי הם יכולים להועיל? לכן חשוב לא ליצור רק רשת קשרים גדולה, אלא כזו של אנשים שיכולים להיות המעריצים הכי גדולים שלכם (Top fans בלעז). כאלה שמגיבים, עושים לייקים, מפרגנים לכם, הם קהל הכרחי כדי לקבל בוסט לתכנים.


העקרונות המשפיעים על אלגוריתם החשיפה לא קשורים רק בפוסט עצמו, לינקדין מסתכלת על התמונה הגדולה ובוחנת את הכותב עצמו, הפוסט וקהל היעד.  סיימו לכתוב את הפרופיל שלכם – פרופיל All star מקבל עדיפות ע"י האלגוריתם.


לינקדין לא זוכרת משתמשים חזקים על פי פוסטים חזקים, אבל היא כן תדע לקשר בין כותב לקהל. במידה וכתבנו פוסט אחד שקיבל חשיפה מואצת בקרב הקהל שלנו, לינקדין תדע לחשוף ולדחוף אותו בפעם הבאה בפני הקהל המגיב לנו. ספירלת השתיקה במלואה.


הנה גרף שמתאר את אופן פעולת האלגוריתם:

מקור התמונה: linkedinsights


מחקרים בנושא הראו את 5 הסיבות לפיהן לינקדין מסמנת את הפוסטים שלנו באיכות נמוכה:


  1. אנחנו משתפים יותר מדי
  2. אנחנו לא מגיבים מספיק לאחרים או חולקים תובנות
  3. אנחנו לא חולקים מספיק מהבפנוכו שלנו, התוכן לא אותנטי מספיק
  4. אנחנו לא זוכרים לתייג
  5. אנחנו משתמשים בלינקדין כשגר ושכח - לפרסם רק כדי לפרסם
  6. סיבת בונוס: אנחנו שוכחים להשתמש בהאשטגים


מה המעורבות שלינקדין הכי אוהבת מבין לייקים, שיתופים ותגובות?

תגובות הן הפייבוריטיות שלה.

בתגובות אנחנו נותנים מעצמנו מידע ללינקדין. לינקדין היא כורת data מקצוענית, לכן היא תעדיף שניתן כמה שיותר מידע וטקסטים מצידנו. לכן היא נותנת פוש כשיש תגובות רבות.

המסקנה: נסו להניע את הקוראים שלכם לענות על שאלה בסוף הפוסט, אולי להגיב בסוגייה מסוימת. הניעו אותם להשאיר תגובה ותזכו לאהדה מהאלגוריתם.


האם משנה מה סוג הלייק שנתנו לי?

לא. כל רגש הוא רגש עבור לינקדין.


המחווה של לינקדין


האם יש דבר כזה פרסום יתר על המידה?

כן, בהחלט. פרסום של יותר מפוסט אחד ביום משפיע בצורה שלילית על המעורבות, ובהתאם על החשיפה. לינקדין לא רוצה שנפרסם הרבה, היא רוצה שנפרסם את מה שנחוץ.


מחקרים הראו שאם אנחנו מפרסמים פוסט שני ביום, הפוסט הזה צריך לקבל פי 3 חשיפה מהפוסט הראשון כדי לקבל דחיפה מהאלגוריתם.

הפוסט השלישי באותו היום, אגב, יקבל התעלמות מהאלגוריתם.


מסקנה: שמרו את התכנים שלכם מהודקים, איכותיים ובעלי ערך מוסף. אל תפרסמו בלי סוף.


האם, כמו בפייסבוק, הוספת לינק חיצוני לפוסט תוריד את הביצועים שלו?

כן. כל דבר שיקח את המשתמשים מלינקדין החוצה – לאתר או עמוד נחיתה אחר – ויסיט אותם, הוא בבחינה שלילית. זוהי רשת חברתית, כמו השאר, שרוצה להשאיר את הקהל שלה בתוך הפלטפורמה ולא אוהבת כשהוא עוזב (לכן זה לא מקרי שאין אפשרות להוסיף לינקים קליקביליים לפרופיל האישי).

הדרך לעקוף את לינקדין בהקשר הזה היא לשים לינק בתגובה הראשונה. כן, ידני ומסורבל, אבל עובד טוב יותר עבור האלגוריתם.


מה הוא התוכן האולטימטיבי ללינקדין? טקסט, תמונה, כתבה, סרטון, ועוד

טקסט + תמונה, הם השילוב המועדף על האלגוריתם.


ומה בנוגע לאזור ה"כתבות" (Articles) בלינקדין?

זהו אזור שבצער רב נמצא כרגע בירידה בחשיפה שלו. זה נובע מכך שאנשים מעדיפים לכתוב פוסטים קצרים יותר ישירות בפיד. נפילתן של ה-Articles תלויה גם בתמיכה של לינקדין בעצמה. בעבר, כשהיינו כותבים כתבה, הייתה נשלחת התראה לכל העוקבים שלנו שהעלינו כתבה חדשה. היום כבר לא.

ההבדל העיקרי בין פוסט טוב לבין כתבה טובה, הוא שכתבות יאונדקסו ע"י מנועי חיפוש (כמו גוגל, בינג') ויוכלו לקבל חשיפה גדולה מעבר לגבולות לינקדין, בעוד שפוסטים עדיין לא מאונדקסים בצורה כזו ולכן לא יכולים לקבל חשיפה ממקומות נוספים.


איך לינקדין עם שיתופים?

בגדול, היא פחות אוהבת שיתופים לשם השיתוף. ההמלצה היא לשתף פוסט של אדם אחר ולהוסיף את 2 הסנט שלכם בנושא, אחרת זה יהיה סתם עוד שיתוף.

צעד נוסף שהמומחים ממליצים עליו הוא להעתיק את הפוסט בשלמותו ולתת קרדיט לכותב. בעיניי זה אזור קצת אפור ואני לא ממליצה להסתכן בתביעת זכויות יוצרים.


מה הסיפור של ההאשטגים?

האשטגים הם הכרח להצלחת התכנים שלנו, נשתמש בעד 3 האשטגים סה"כ לפוסט. כמו באינסטגרם, אני ממליצה להשתמש ב-3 האשטגים בגדלים שונים. למשל, אם כתבנו פוסט על כלב רובוט, נשתמש בתמהיל ההאשטגים הבא: נשתמש בהאשטג #DARPA לו יש 126 עוקבים, בהאשטג #robots לו יש מעל ל-185,000 עוקבים ובהאשטג #future לו יש מעל ל-24,000,000 עוקבים. כך נקבל חשיפה גבוהה בקרב קהל היעד שלנו או לפחות נדע שאנחנו מגיעים לקוראים הרלוונטיים לנו.

מומחים ממליצים ליצור האשטג משלנו ולהוסיף לו כל פעם 2 האשטגים נוספים שמדברים את התוכן הספציפי שהעלינו. מומלץ לראות באילו האשטגים משתמשים חברי הקהילה שלנו וקהל היעד הרלוונטי ולהוסיף אותם כשמתאים.


ומה בדבר תיוגי אנשים?

מומלץ לתייג רק אנשים שאנחנו יודעים בבטחה שיגיבו לנו לפוסט.

הרי שלינקדין עוקבת אחרי המחוות השליליות כמו גם המחוות החיוביות סביב הפוסטים שלנו. במידה ונתייג מישהו אך הוא לא יגיב, או חלילה יוריד את התיוג שלו, לינקדין תזהה את זה כמחווה שלילית ותוריד לנו את החשיפה לפוסט.


הנה כמה דוגמאות למחוות שליליות בלינקדין:

המחוות השליליות שננסה להימנע מהן


אם כך, מה הסוד לכתיבת פוסט פופולרי בלינקדין?

האותנטיות היא המפתח. וזה לא (רק) אני אומרת, את זה הבאתי מאינסיידרים בלינקדין עצמה. בסופו של דבר, הפיד מוגדר ע"י לינקדין כ"אנשים שאתה מכיר מדברים על דברים שאכפת לך מהם".


לפי זה, ככל שנשתף ונהיה אותנטיים וכנים יותר, ככה הסיפורים שלנו יגעו ויגיעו לאנשים רבים יותר. שיחה אמיתית, סביב חוויות אמיתיות, מעוררת ועמוקה יותר מאשר שיחה מסחרית לשם הפרסום בלבד.


מה הם הנושאים סביבם נדבר בלינקדין אם נרצה לקבל חשיפה גבוהה?

תכני Feel good, הקשורים בעבודה או קריירה, משמעותיים ובעלי ערך מוסף עבור קהל היעד.


טיפ מפתח: זרקו "חכה" ושבצו משפט Hook בתחילת הפוסטים. זו יכולה להיות הכרזה מרגשת, אייטם חדשותי בתחומכם או נגיעה בנקודת מכאוב (Pain pointer) של הגולשים. המשפט יתפוס את העיניים של הגולשים ויגדיל את זמן ההתעניינות שלהם בפוסט.


חשוב כמובן לא להשתמש בזה כמו קליק-בייט, אלא לתת ערך מוסף בהמשך הפוסט, אך בהחלט מומלץ לתת משפט ראשון שיתפוס תשומת לב מירבית.


הפיד זוכר?

הפיד זוכר ולומד את ההתנהגות שלנו. אם אני ואתם קשורים בלינקדין אך אף פעם לא מפרגנים אחד לשניה על פוסטים, הפיד יזכור לא להראות לנו פוסטים אחד של השני וייתן עדיפות לפוסטים של אחרים. לינקדין תזהה אדם שיש לו המון קשרים אך לא יוצר מעורבות גבוהה. לפי כך, היא תבין שהקשרים שלו הם עם אנשים שלא באמת מעניינים אותו.


מה בדבר עמוד עסקי? איך מומלץ לשלב בינו לבין הפרופיל האישי?

בשונה מתכנים שעולים בפרופיל האישי, העמוד העסקי מאונדקס ע"י לינקדין ומקבל דחיפה בזכות כוח ה-SEO. כן חשוב לומר שהחשיפה האורגנית לעמודים עסקיים נמוכה מאוד – בין 4% ל-6% מהעוקבים.

לכן, מומלץ לעבוד עם שניהם במקביל, אך לא לפרסם את אותם התכנים בדיוק. לפעמים לשתף את הפוסט מהעמוד העסקי אל הפרופיל האישי (בצירוף כמה מילים משלכם כמובן) ולעתים לפרסם אצלכם באישי בתיוג עמוד החברה.


עכשיו אחרי שלמדנו את כל זה, בואו ללינקדין והתחילו לשתף!  😊


נשארו לכם שאלות? תוכלו למצוא את כל הפוסטים הקשורים בלינקדין פה

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: