Blog Post

או: למה כפתור הבוסט הוא Big no no?


כפתור הבוסט שכולנו מכירים הוא כפתור מפתה שמספר לנו פעם אחר פעם מה עתידנו אם נלחץ עליו: "Boost this post for 22$ to reach up to 3,200 people!".


הרעיון הוא כביכול להנגיש את הקידום הממומן ללחיצה אחת פשוטה – לקבל עוד תוצאות בקליק. זה נשמע הגיוני, ככל שיותר אנשים יראו את המודעה שלנו – אנשים רבים יותר ירצו לרכוש מאתנו.

אבל מה שבא בקלות - באותה הקלות יעלם.


הכוונה היא שכשאנחנו לוחצים על בוסט - כשאנחנו בוחרים לא להקים את הקמפיין שלנו דרך מנהל המודעות – אנחנו מאבדים הרבה שלבים בדרך. אנחנו מוותרים על הרבה פרמטרים שנוכל לקבוע בשלב הקמת הקמפיין, שיועילו וישפרו את התוצאות שיביא.

או בשורה התחתונה: Boosting your post from the newsfeed is like handing over a nice donation to Mark Zuckerberg and Facebook.


הנה כמה מההבדלים בעבודה עם בוסט אל מול עבודה דרך מנהל המודעות (Ads manager):


סוג הקמפיין – בלחיצה על הבוסט, מטרת הקמפיין נקבעת לפי סוג הפוסט, וברוב המקרים נבחרת מטרת המעורבות ולא אחרות. פייסבוק לא רק משתמשת במטרת הקמפיין למען הסדר הטוב, היא גם חושפת את הפוסט שלכם לקהל שבאופיו הדיגיטלי הוא כזה שיוצר מעורבות בפוסטים (לייקים, תגובות, שיתופים). במידה והעליתם פוסט שמטרתו מכירות, המרות, קליקים, לידים ועוד – לא תוכלו לבחור במטרת הפרסום הזו. בהתאם לכך, הפוסט שלכם לאו דווקא יגיע לאנשים שבאופיים הדיגיטלי הם מקליקנים על מודעות, רוכשים באונליין, משאירים לידים ועוד.

תחשבו על פוסט שמכוון לאתר שלכם - לא תעדיפו 300 אנשים שהקליקו ונכנסו לאתר מאשר 300 לייקים לפוסט מאנשים לא רלוונטים?

המשחק פה הוא איכות ולא כמות. 


a/b testing ו- Budget Optimization – הם כפתורים נהדרים למשחק עם אסטרטגיות שונות. בלחיצה על הבוסט לא ניתן לעבוד לפי חלוקה לכמה סוגי קהלים, כמה סדרות מודעות (ad sets) וכמה סוגי קריאייטיב שונים המתחרים אחד בשני, לקבלת תוצאות טובות. בעבודה דרך מנהל המודעות, נוכל ליצור קבוצות של מודעות, לחלק לפי קהלים / מיקומים / תקציבים וכו'. אסטרטגיה של חלוקה כמו זו מאפשרת לנו להבין טוב יותר מה משפיע על הצלחת הקמפיינים.


טירגוט – טירגוט טירגוט טירגוט. בואו, כולנו יודעים שהסוד להצלחת קמפיין הוא בראש ובראשונה טירגוט קהל יעד איכותי. בלחיצה על הבוסט אנחנו מוותרים על רוב אפשרויות הטירגוט המפורטות והחשובות שפייסבוק מציעה. ויתור על טירגוט מעולה הוא ויתור על תוצאות מעולות.

אגב, זה נכון, אם בונים קהלים במנהל המודעות ושומרים אותם מבעוד מועד – אפשר לבחור אותם מתוך רשימת הקהלים, גם כאשר עובדים דרך הבוסט. נעבוד כך רק אם אנחנו מוכנים לוותר על שאר הפרמטרים שציינתי פה.


עריכה ושינויים לאחר העלאת הקמפיין – הקמתם קמפיין דרך כפתור הבוסט ורציתם להיכנס ולערוך משהו בו - ברוב המקרים לא ניתן להיכנס ולערוך שינויים, בעבודה דרך כפתור הבוסט. קמפיין הוא לא עבודת "שגר ושכח" – אחרי הקמתו אנחנו נכנסים יום יום ובודקים את הביצועים שלו. כך אנחנו מבינים מה עובד יותר ומה פחות, מסיקים מסקנות, עורכים ומשנים בהתאם, דרך מנהל המודעות.


ועל האינסטגרם עוד לא אמרנו מילה...

כפתור ה-Promote באינסטגרם הוא צרה אחת גדולה. אין בו אפילו חצי מהאפשרויות שמנהל המודעות מציע ואפשרויות הטירגוט בו צרות מאוד.


עבודה דרך מנהל המודעות היא עבודה מסודרת יותר, ברורה יותר לנו כמשווקים, פתוחה ומגוונת באפשרויות. אפשר לייצר משם דו"חות וסיכומים, לזהות ולעקוב אחר מגמות של הגולשים שלנו, ליצור אסטרטגיית רימרקטינג פעילה ולצפות לתוצאות נהדרות.

מתחבאים שם לא מעט כלים חשובים וקריטיים לעבודת הפרסום – נתוני הפיקסל, דשבורג אנליטיקס מפנק, מחקר קהל מקדים ועוד.


או בקיצור: אל תחפשו קיצורי דרך 🙃

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: