או: דברים שהייתם רוצים שמנהל המדיה שלכם יפסיק לעשות
כל הזכויות מועתקות?
הנה משהו שקורה יותר ויותר, אנשים לוקחים ומעתיקים
תכנים ושמים אותם אצלם באתר/ בעמוד הפייסבוק.
אהבתם את התוכן? קחו בשמחה,
לאחר שתשאלו וכמובן שתתנו קרדיט.
משהו שקורה לאחרונה בקבוצות: אנשים שואלים שאלות כמו
"מה לדעתכם הטיפ הכי טוב לשיווק בלינקדין?" ומהתשובות שיקבלו הם יחברו מאמר ובו "20 הטיפים לשיווק נכון בלינקדין".
כולנו בעד חכמת ההמונים, אבל בואו נעצור וניתן קרדיט.
כן, כזה עם שטרודל בתחילת המילה.
כשמותגים שואלים אבל לא עונים
מדיה חברתית היא קשר דו -צדדי.
מותגים רבים אוהבים "לירות" שאלות כדי ליהנות
ממדד מעורבות גבוה, הם שוכחים שבצד השני יש גולש והוא כתב להם תגובה.
הוא מחכה שתחזרו לענות לו, להראות לו שקראתם והתייחסתם.
לפעמים גם לייק קטן יספיק.
לחץ מכירות
כולם מכירים אותם, עשיתם לייק לעמוד ומיד באינבוקס מחכה
לכם הצעה בלתי אפשרית, בלתי מתפשרת, חד פעמית, מחיר מיוחד רק לכם, רק כי חג, רק כי
חוה"מ, לעשות רכישה של אחד ממוצרי העסק.
רגע, תנשמו, עשיתי לייק כי מעניין אותי. תנו לי להכיר את המותג ולהחליט בעצמי.
קניית עוקבים פיקטיביים
תגידו מה שתגידו, פיקטיבי זה לא טוב. זה לא אמיתי, זה
לא אותנטי. וזה בעיקר, מורגש בתוצאות האמת.
אני לא נגד תעשייה שלמה, אבל אני נגד אנשים שעושים את זה
מבלי להבין מה עומד מאחורי זה.
זה אומר שמוביל דעה עם 70 אלף עוקבים, סיכוי סביר שיותר
מ-85% מהעוקבים שלו פיקטיביים ואין לעובדה המספרית הזאת שום משמעות להשפעה שתהיה
לו על המותג שלכם.
כנ"ל על קניית עוקבים "כי זה נראה טוב".
תדמית היא לא מספר.
תדמית היא התוכן, היחס, הערך המוסף.
גולש שלא יקנה מכם כי למתחרה שלכם מתנוסס K ברשימת העוקבים, הוא לקוח שאולי לא רציתם מעולם.
הזמנת אנשים לעשות לייק לעמוד שניה אחרי שנהייתם חברים
"היי לך, מה נשמע? אנחנו מכירות? :)"
זו ההודעה שאני שולחת לכל מי שמציע לי חברות.
זה הסנן היחיד שלי, להבין האם המשתמש הוא אמיתי, הזוי, מתעניין בתכנים המקצועיים שאני מעלה או כל סוג של "חבר" חדש אחר.
התשובה שאני סולדת ממנה היא: "לא, אבל יש לי אתר עסקי בפייסבוק ואשמח שתתני לי עליו לייק".
וואו, כמה טעויות במשפט אחד.
אם אני לא חברה שלך, לא מכירה אותך, לא קולגה, לא מתחרה, לא ספק אפילו – איזה סיבה יש לי לעשות לייק לעמוד שלך? איזו סיבה יש לך לרצות שמישהי זרה תאהב את העמוד שלך בכלל? מה המשמעות של לייקים, רק מספר?
גורו, נינג'ה, מומחה
טוב, אני עפה על העבודה שלי.
כן ואני גם קצת חופרת על זה שאני עפה עליה.
אבל אני נמנעת מכל תיאור כמו נינג'ת תוכן, מומחית הטרגוט, גורו של פרפורמנס, שולפת הפיקסלים או אשפית האורגני.
בואו, אני בדיוק בעלת עסק לשיווק דיגיטלי שעפה על העבודה שלה ויש שגידו שהיא גם סבבה בה.
הגהה, או יותר נכון: המחסור בה
העין האנושית יודעת להשלים אם חסררה לי י' או אם שמתי גרשיים במקום הלא נכון במילה דוח"ות.
הנה, היא עשתה לכם את זה הרגע עם טעויות שהיה לי קשה להוציא מהמקלדת.
קורה שיש typos ותמיד כיף וקל להאשים את המשלים האוטומטי.
אבל אתם מנהלים עמוד? מייצגים עסק שמכבד את עצמו?
תנו לעיניים נוספות לראות את התכנים שלכם רגע לפני שאתם משחררים אותם לאור.
ועל אחת כמה וכמה, אם החלטתם לקדם אותם בכסף.
חוסר בידול בתכנים בין הפלטפורמות השונות
מותגים שמעלים את אותו הפוסט בפייסבוק, בפיד האנסטגרם, סטורי, ניוזלטר, לינקדין, ועוד.
מה קרה להבנה שהפלטפורמות שונות?
שכחנו שגם קהל היעד בנכסים הדיגיטלים השונים הוא אחר מערוץ לערוץ?
מה עם התאמות במידות התמונות? נגיד פיד מול סטורי.
על זה אני מדברת בכנס אגב.
אתרים בלי פיקסל
השנה היא שנת 2019 ואנחנו אוהבים לעשות רימרקטינג. נא להתקדם
עצלנות בפרפורמנס
העלאת קמפיין היא לא שגר-ושכח.
היא העלאת כמה אד-סטים, כמה קריאייטיבים, בדיקה מתמדת (יום-יומית) של הביצועים ושינויים בהתאם.
העצלנות הזאת עולה לכם כסף.
רוצים הרחבה על אחד מהסעיפים או לקבל הדרכה אישית?
כתבו לי: yaelscliar@gmail.com