Blog Post

עקרונות מפתח שמובילים את היזמות שלי כשזה מגיע לתוכן ודיגיטל

פוסט שנכתב במקור לקבוצה מקצועית שעושה חשק להיות יזמית בעולם המודרני - " בגוף ראשון".
לכן הוא נכתב מאישה אחת - לנשים אחרות בקבוצה. בטוחה שתסתדרו 😉

תמיד אהבתי תוכן. מגיל קטן כתבתי בעיתון בית הספר, אחר כך ערכתי אותו ובצבא מצאתי את עצמי מרותקת לתפקיד שלי ככותבת אג'נדות למפגשי מחקר בחיל המודיעין. כשיצאתי לעולם החיצון, ידעתי שארצה לעשות תואר בתקשורת ומשהו שקשור בכתיבה.

לא היה לי מספיק מה להגיד כדי לכתוב ספר ומן הסתם עוד טרם הייתי מוכנה להיות עיתונאית. רחרחתי, חקרתי והחלטתי שהמקום שבו כותבים כל הזמן, כל היום, הוא בפייסבוק.

פייסבוק אז הייתה צעירה - לא היה טוויטר, אינסטגרם, סנאפצ'ט, לינקדין וכל האחיות שבאו אחר כך. בפייסבוק התאהבתי.


הנה כמה עקרונות מפתח שמובילים את היזמות שלי כשזה מגיע לתוכן ודיגיטל:

📌 הדבר הראשון ומה שמוביל את הסטורי שלי - כנות.

אני מאמינה גדולה באותנטיות וככה אני גם מתנהגת ומדברת.

מה זה אומר בתכל'ס?

שאת ההרצאה הראשונה שהעברתי אי פעם פחדתי לעשות. מה זה פחדתי? שקשקתי.

הגעתי למקום (מן הסתם הקדמתי בשעה, כי זו אני), חניתי, בדקתי עשר פעמים את הפנגו והתארגנתי למצגת. זו הייתה קבוצה קטנה של עצמאיות בכפר סבא. מקום שאמא שלי הרצתה בו בעבר ואמרה לי כמה הוא נינוח ונעים. להן בהחלט היה נינוח ונעים. אני הייתי בהיסטריה. דקה לפני המצגת הבנתי שאף מקרן לא אוהב מחשבי מקבוק ונאלצתי לקפץ כמה רחובות כדי להביא כבל מתאם.

הסיפור הקטן הזה היתרגם ישירות למה שכתבתי אחרי זה בפייסבוק שלי. לא הלכתי ופרסמתי כמה שאני מדהימה ואיך דיברתי וכמה אהבו את המצגת וכמה יש לי לומר, הלכתי וכתבתי על כמה שיקשקו לי הברכיים ואיך הכבל לא התאים. אבל שכמובן היה לי כיף גדול.

הרעיון פה הוא לא לצאת מתלהבת מדי מצידך, לא מתנשאת חלילה, אבל כן למצוא דרך לשווק את עצמך דרך המסרים. חשוב לי שידעו שדיברתי, חשוב לי שידעו למי מתאימה ההרצאה שלי, זה השיווק היחיד שלי. אין לי עמוד עסקי, רק אתר שמספר מה אני עושה.

לדבר לדבר לדבר על מה אני עושה וכמה זה עושה לי טוב.


תת סעיף פה הוא העניין של לדבר בגובה העיניים ולתת ערך מוסף כל הזמן לכל מי שרק רוצה להקשיב. לא "להסגביר" חלילה, אלא להנגיש לגמרי את מה שאני עושה.

כמו שאני לא למדתי את זה מעולם, אלא נולדתי לתוך זה והיה לי on the job training, כך אני גם חושבת שהרבה אנשים אחרים.

לכן, תמיד כשאדבר על מה שאני עושה או אסביר לחבר למה בעיני משהו היה מוצלח יותר או פחות - אתן גם את הגושפנקה המקצועית שלי ואסביר בגובה העיניים איך אני רואה את זה.

אנשים מתחברים לאנשים שמדברים אליהם ולא מעליהם.

📌 תעופו על הספקים שלכם.

אני חושבת שמה שהופך יזמית טובה, עצמאית מעולה, בעלת עסק נבונה, זה 60% היא ו-40% האנשים שהיא מוקפת בהם.

זה אומר כמובן להקיף את עצמך רק באנשים שאוהבים אותך / מתחברים למה שאת עושה / מפרגנים ו/או מבקרים את מעשייך בצורה מכבדת ובונה.

מלבד זה, הרעיון הוא שפרילנס חייב להקיף את עצמו בספקים טובים. רואה החשבון שלי, היועצת העסקית שלי, סוכן הביטוח שלי, המעצבת איתה אני עובדת, המתרגמת שאחראית לטקסטים ארוכים ומסובכים בשפה שהיא לא שפת האם שלי, מי שבנה לי את האתר, מי שחשבה לי על השפה הצבעונית (גילוי נאות: פה זו גם אשתי) הביצועיסטים שלי - כולם מקבלים הפניות כל הזמן. כל אחד ששומע אותי מדברת על היועצת העסקית שלי מבקש מספר בסופו של דבר.

אני אחראית לחשוב כל הזמן קדימה. הספקים שלי אחראים לשמור על בסיס יציב דיו כדי שאוכל תמיד להמציא את עצמי ולהתקדם.


📌 ליזום - לא להגיב.

הרעיון הוא ליזום סדר יום וליצור שיקול דעת, במקום רק להתייחס למה שקורה במציאות ונדרשת לו תגובה.

ועכשיו בשפה פחות תיאורטית - כמה מכן מתחילות את הבוקר בלענות על מיילים? לכבות שריפות? לסגור פינות בוואטספ?

השיטה שלי היא תכנון וסדרי עדיפויות.

כל ערב לעבור על כל המשימות - ליצור רשימה, למספר לפי קדימות, לתעדף. בבוקר למחרת להתחיל ממשימה מספר 1.

אחת מהמשימות הראשונות לדוגמא: לעבור על האינבוקס ולמספר מחדש את סדר העדיפויות לפי דחיפות שקרתה במהלך הלילה.

אחת מהמשימות האחרונות לדוגמא: לחזור ללידים ומתעניינים חדשים.


אגב, בעסק שלי סדר העדיפויות הברור מאליו הוא לדאוג קודם כל ללקוחות הקיימים ורק אח"כ ללקוחות פוטנציאליים חדשים.

ביאס אותי בחומוסייה שישבתי בה אתמול שהלקוח שכבר יושב מחכה 20 דק' כדי להזמין, כי שהעדיפו קודם להושיב אנשים חדשים.

אני יודעת שיש שיגידו הפוך ממני - אבל הדבר בא לידי ביטוי בתקופות עמוסות. אני אפסיק לקבל לקוחות אם אראה שאני לא מתייחסת מספיק ללקוחותיי. יש לי רף איכות מאוד ספציפי שאני שומרת עליו בקנאות. הלקוחות שלי יודעים את זה, לכן הם תמיד מפרגנים לי כשהם רואים שאני מרצה בכנס חדש או מוסיפה לקוח חדש. הם סומכים עליי שלא אעמיס על עצמי עד לרמה שלא אטפל בהם באותה הרמה שטופלו כשהיו חלק מקבוצה קטנה יותר.

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: