Blog Post

או: דברים שהייתם רוצים שמנהל המדיה שלכם יפסיק לעשות

כל הזכויות מועתקות?
הנה משהו שקורה יותר ויותר, אנשים לוקחים ומעתיקים תכנים ושמים אותם אצלם באתר/ בעמוד הפייסבוק.
אהבתם את התוכן? קחו בשמחה, לאחר שתשאלו וכמובן שתתנו קרדיט.

משהו שקורה לאחרונה בקבוצות: אנשים שואלים שאלות כמו "מה לדעתכם הטיפ הכי טוב לשיווק בלינקדין?" ומהתשובות שיקבלו הם יחברו מאמר ובו "20 הטיפים לשיווק נכון בלינקדין".
כולנו בעד חכמת ההמונים, אבל בואו נעצור וניתן קרדיט. כן, כזה עם שטרודל בתחילת המילה.

כשמותגים שואלים אבל לא עונים
מדיה חברתית היא קשר דו -צדדי.
מותגים רבים אוהבים "לירות" שאלות כדי ליהנות ממדד מעורבות גבוה, הם שוכחים שבצד השני יש גולש והוא כתב להם תגובה.
הוא מחכה שתחזרו לענות לו, להראות לו שקראתם והתייחסתם. לפעמים גם לייק קטן יספיק.

לחץ מכירות
כולם מכירים אותם, עשיתם לייק לעמוד ומיד באינבוקס מחכה לכם הצעה בלתי אפשרית, בלתי מתפשרת, חד פעמית, מחיר מיוחד רק לכם, רק כי חג, רק כי חוה"מ, לעשות רכישה של אחד ממוצרי העסק.

רגע, תנשמו, עשיתי לייק כי מעניין אותי. תנו לי להכיר את המותג ולהחליט בעצמי.

קניית עוקבים פיקטיביים
תגידו מה שתגידו, פיקטיבי זה לא טוב. זה לא אמיתי, זה לא אותנטי. וזה בעיקר, מורגש בתוצאות האמת.
אני לא נגד תעשייה שלמה, אבל אני נגד אנשים שעושים את זה מבלי להבין מה עומד מאחורי זה.
זה אומר שמוביל דעה עם 70 אלף עוקבים, סיכוי סביר שיותר מ-85% מהעוקבים שלו פיקטיביים ואין לעובדה המספרית הזאת שום משמעות להשפעה שתהיה לו על המותג שלכם.
כנ"ל על קניית עוקבים "כי זה נראה טוב". תדמית היא לא מספר.

תדמית היא התוכן, היחס, הערך המוסף.
גולש שלא יקנה מכם כי למתחרה שלכם מתנוסס K ברשימת העוקבים, הוא לקוח שאולי לא רציתם מעולם.

הזמנת אנשים לעשות לייק לעמוד שניה אחרי שנהייתם חברים
"היי לך, מה נשמע? אנחנו מכירות? :)"
זו ההודעה שאני שולחת לכל מי שמציע לי חברות.

זה הסנן היחיד שלי, להבין האם המשתמש הוא אמיתי, הזוי, מתעניין בתכנים המקצועיים שאני מעלה או כל סוג של "חבר" חדש אחר.
התשובה שאני סולדת ממנה היא: "לא, אבל יש לי אתר עסקי בפייסבוק ואשמח שתתני לי עליו לייק".

וואו, כמה טעויות במשפט אחד.
אם אני לא חברה שלך, לא מכירה אותך, לא קולגה, לא מתחרה, לא ספק אפילו – איזה סיבה יש לי לעשות לייק לעמוד שלך? איזו סיבה יש לך לרצות שמישהי זרה תאהב את העמוד שלך בכלל? מה המשמעות של לייקים, רק מספר?


גורו, נינג'ה, מומחה
טוב, אני עפה על העבודה שלי.
כן ואני גם קצת חופרת על זה שאני עפה עליה.
אבל אני נמנעת מכל תיאור כמו נינג'ת תוכן, מומחית הטרגוט, גורו של פרפורמנס, שולפת הפיקסלים או אשפית האורגני.
בואו, אני בדיוק בעלת עסק לשיווק דיגיטלי שעפה על העבודה שלה ויש שגידו שהיא גם סבבה בה.


הגהה, או יותר נכון: המחסור בה
העין האנושית יודעת להשלים אם חסררה לי י' או אם שמתי גרשיים במקום הלא נכון במילה דוח"ות.
הנה, היא עשתה לכם את זה הרגע עם טעויות שהיה לי קשה להוציא מהמקלדת.
קורה שיש typos ותמיד כיף וקל להאשים את המשלים האוטומטי.

אבל אתם מנהלים עמוד? מייצגים עסק שמכבד את עצמו?
תנו לעיניים נוספות לראות את התכנים שלכם רגע לפני שאתם משחררים אותם לאור.
ועל אחת כמה וכמה, אם החלטתם לקדם אותם בכסף.


חוסר בידול בתכנים בין הפלטפורמות השונות
מותגים שמעלים את אותו הפוסט בפייסבוק, בפיד האנסטגרם, סטורי, ניוזלטר, לינקדין, ועוד.
מה קרה להבנה שהפלטפורמות שונות?
שכחנו שגם קהל היעד בנכסים הדיגיטלים השונים הוא אחר מערוץ לערוץ?
מה עם התאמות במידות התמונות? נגיד פיד מול סטורי.

על זה אני מדברת בכנס אגב.


אתרים בלי פיקסל
השנה היא שנת 2019 ואנחנו אוהבים לעשות רימרקטינג. נא להתקדם

עצלנות בפרפורמנס
העלאת קמפיין היא לא שגר-ושכח.
היא העלאת כמה אד-סטים, כמה קריאייטיבים, בדיקה מתמדת (יום-יומית) של הביצועים ושינויים בהתאם.
העצלנות הזאת עולה לכם כסף.

רוצים הרחבה על אחד מהסעיפים או לקבל הדרכה אישית?

כתבו לי: yaelscliar@gmail.com

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: