Blog Post

ועכשיו: עם יד על הלב - כמה מהן קרו לכם?

התקנתם ביזנס מנג'ר בצורה שגויה

זה עשה לכם בלגן בקטלוגים, איזה פיקסל מחובר למה ולמה פתאום למנהל העמוד שלי אין גישה?

הנה כמה מקרים שנתקלתי בהם:

  • עובד של העסק פותח ביזנס על שמו ומוסיף את העמוד העסקי ואת חשבון המודעות של העסק. רק לאחר מכן הוא מאדמן את הבוס על כל אלה
  • הוסיפו את חשבון המודעות הנכון אך שכחו את העמוד העסקי ואז לא הבינו למה לא מאשרים לכם קמפיין
  • נתנו גישה של אנליסט למי שאמור לנהל את המודעות ואדמין לגרפיקאי מהעסק

המלצתי : תנו למי שמנהל לכם את המדיה החברתית גישה, והוא יפתח ביזנס עבורכם. הוא גם ידע לתת לעצמו הרשאה אחרי זה ולצאת מהחשבון


יש לכם אתר איקומרס ושכחתם להטמיע את הפיקסל – אבל אתם מתים לקהל רימרקטינג ולקמפיין רותח. הפיקסל נותן לנו כל כך הרבה מידע על האתר שלנו וגישה לכל קהל היעד שלנו, חבל לפספס ולא להשתמש במידע הזה. קהל שכבר ביקר באתר - סביר שיחזור להתעניין ואף לרכוש. אלו הלידים הכי רותחים במשפך השיווק שלנו.

המלצתי : כנסו היום ובדקו. אם לא הטמעתם – זה הזמן


בחרתם מטרת פרסום מסויימת, אך לא במנהל המודעות – אתם רוצים מלא לייקים, תגובות ושיתופים אבל בחרתם במטרת קליקים לקמפיין (קמפיין מסוג תנועה traffic). השקתם מוצר חדש חדש לקהל קר קר ואתם בונים קמפיין במטרת המרות (conversions) ועוד.

המלצתי : לפייסבוק יש כפתורון עם האות i בתוך עיגול אפור מעל לכל מטרה פרסומית – מצאו אותו, עמדו עליו (hoover) וקראו את ההסבר שלו. עדיין לא הבנתם? שאלו אותי :)

מעבר לכך, צריך להבין שכשאתם בוחרים מטרה פרסומית זה אחלה ופייסבוק תעשה מיטוב של הקמפיין לתוצאות אלה. חלק מזה, זה גם להביא את הקמפיין שלכם לאנשים שבאופי התנהגותם הדיגיטלי עונים על ההגדרה. למשל: בקמפיין מסוג טראפיק – הקמפיין יקבל חשיפה גבוהה יותר אצל אנשים שבאופיים הם מקליקנים בפייסבוק וכו'.


הגזמתם עם ה- A/B Testing – אתם בוחנים יותר מ-2 משתנים במודעות שלכם. איך תדעו מה משפיע לכאן או לכאן?

המלצתי : בחנו פחות מ-2 משתנים כל מבחן. אני לא אומרת שתמיד צריך לבדוק רק קהל, הקריאייטיב חשוב, הפלייסמנט, חלוקת התקציב וכו' – אך בכמה מבחנים שונים.

עצלנות בשלב הקריאייטיב – כן, עצלנות היא מילה קשה. זה קורה כשאתם מעלים את אותו הפוסט, אותה התמונה, אותו הטקסט בכל הפלטפורמות ולא נותנים מקום לאופייה של הפלטפורמה והקהל בה. זה יכול להיות במקרה של תמונה – שלא מתאימים לגדלים של הסטורי, ועד לפוסט באינסטגרם עם לינק בתוכו (כשבפייסבוק הלינק לחיץ ובאינסטגרם מן הסתם שלא כשהוא כחלק מהפוסט).

המלצתי : חשבו בידול תוכן. ואחר כך – קחו את מדריך המידות של פייסבוק עצמם.


ועכשיו תרגיל: כמה מהטעויות האלה קרו לכם גם באינסטגרם? גזרו ושמרו את שומר הראש הזה לפעם הבאה שתקימו קמפיין.

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: