Blog Post

שנסו מותניים, אנחנו רגע עובדים על דברים שלמדתי באוניברסיטה

משפך שיווקי הוא מושג חשוב בפרסום במדיה החברתית והיום אכתוב קצת על איך לבנות אחד טוב שיעבוד לכם בקלות. זו ההזדמנות ליצור מערכת יחסים הדרגתית ונכונה עם הגולש. הכוונה היא להתחיל בגולש שנחשף אלינו ולסיים בלקוח שמשלם לנו.


התהליך יקרה באופן הדרגתי, מכיוון שלא תמיד אפשר פשוט לפנות לאדם זר, להציע לו את השירות או את המוצר ולצפות שהוא מיד יפתח את הכיס. אז סבלנות היא מצרך הכרחי, כן גם לאלה שרוצים את זה "לאתמול".


הרעיון הוא לחזר.

כן, כמו שעשינו בגן כשמשכנו את הצמות ואחרי זה בבית הספר כשגנבנו את הטיפקס. לפעמים צריך לחזר אחרי הגולש בצעדים קטנים, אפילו להתחנף ולהציע סוכריות קטנות (לא בקטע קריפי) עד שהוא הופך למעשה להיות שלנו.

במדיה החברתית אנחנו עושים את זה בסנכרון מלא עם דפי נחיתה חיצוניים, תוך שימוש בפיקסל. כך ניצור משפך יעיל שיעזור לקידום העסק לטווח הארוך, יבנה וישמר מערכות יחסים עם הלקוחות שלנו.

זיהוי קהל היעד

אסטרטגיית מיקוד הקהל תתבסס על ערכים שונים. הכינו רשימה של הקהלים הפוטנציאליים המתמקדים בטירגוט כמו תחומי עניין, קבוצת גיל, מין, מקצוע ועוד. הרשימה תעזור לכם להתמקד בסוג הנכון של הקהל, בבניית הפרסונה שלו ובמציאתו במערכת המודעות של פייסבוק.


צרו תוכן. ועדיף שיהיה מותאם

צאו למשימת הקריאייטיב, כתבו, צרו, צלמו תכנים המייצגים את העסק שלכם ואת המוצרים/השירות שאתם מנסים למכור. זה יכול להיות מאמר בעל ערך, תמונה ששווה אלף מילים, אינפוגרפיקה ועוד. נסו להתאים כל תוכן לקהל היעד הרלוונטי לו. אמהות יקבלו תוכן אחד, נוער יקבל תוכן אחר, תל אביבים יקבלו תוכן שלישי. הכל בהתחשב בסגמנטים שתבנו בצעד הראשון של זיהוי קהלי היעד.


הוציאו את הארנק וקדמו בממומן

זה הזמן להפוך קהל קר לקהל חם, כזה שיכיר את המותג שלכם ויבשיל לאיטו לשלב הרכישה. קדמו תכנים שונים וקחו את הזמן כדי לבדוק איזה תוכן הביא יותר תנועה והמרות. כמו שכתבתי בפוסטים הקודמים, תנו לקמפיין קצת זמן באוויר. אל תורידו אותו אחרי יומיים. רק כך תוכלו להבין במדויק מה הביא יותר ומה פחות, ועל סמך זה לעשות החלטות לקידומים הבאים.

הביאו את כל השכנים וקהלי ה- LaL

קהל מסוג look alike הוא קהל של אנשים הדומים במאפייניהם הדמוגרפיים לקהל שבניתם. סיכוי סביר שגם הם יתעניינו במוצרים שאתם משווקים ולכן אין סיבה לשכוח אותם. אחרי שבדקתם מה הפוסטים שמניבים לכם הכי הרבה בסעיף הקודם – קדמו את אותם התכנים הפופולריים לקהלי ה-lookalike. כך תחממו גם קהל דומה – עם התוכן הטוב ביותר שלכם.


הישארו אטרקטיביים

אם חשבתם שברגע שמשכתם את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם סיימתם – אתם טועים :)

עכשיו האחריות עליכם לשמר את האינטרס של קהל היעד במוצרים ובשירות – מה שישאיר אותם בסביבה זו הצעה אטרקטיבית. זו יכולה להיות הנחה, תקופת ניסיון, מתנה, משהו חינמי ועוד. טקטיקה זו תסנן עבורכם את הקהלים שבאמת מתעניינים במותג שלכם ולא סתם פה בשביל החינמים.

אגב, זמן שהם נשארים זה זמן מעולה לבדוק עליהם פרסומים ותכנים חדשים ולאסוף עליהם עוד אינפורמציה.



בנו ושמרו אמון

אמון קשה להשיג – קל לשבור, נכון?

עליכם להשיג כמה שיותר המלצות ומילים טובות מלקוחותיכם הוותיקים – שיתרמו למערך השיווקי שלכם בדמות תכנים מסוג testimonials. אלה פוסטים שמכילים סיבות להאמין במותג. שכן, הכי קל לנו לקנות מוצר אם ראינו שמלא אנשים ממליצים עליו.


שווקו מחדש כל דבר ודבר

רימרקטינג, ריטרגטינג ועוד מילים שאומרות אותו דבר הן הזהב של שיווק דיגיטלי והכל הודות לפיקסל החמוד.

אחר שתדאגו לכל השלבים הקודמים, יהיה לכם בסיס לקוחות חזק ובשל. לא כל לקוח יהיה מידית מעריץ נאמן ואתם רוצים לקוחות חוזרים.

אל תפספסו אותם וצאו למסע remarketing.


שווקו לקהלים שלכם מוצרים הדומים לכאלה שרכשו בעבר, כאלה שצפוי שיתעניינו בהם וכך תנגישו את העסק שלכם לאנשים שגם ככה מאמינים בכם כבר.


אל תזניחו את הפיקסל של פייסבוק

העיניים שלי נוצצות כשאני מדברת על הפיקסל של פייסבוק. דפדוף בפוסטים קודמים יתן גם לכם מושג מי הוא הרכיב הנחמד הזה וכמה הוא יעיל ואינפורמטיבי עבור כל מי שמשווק במדיה. אז בגדול, אל תשכחו לעבור על הדוחות שהוא מייצר, לעשות אופטימיזציה באמצעות הנתונים שהוא אסף וניתח וליצור קהלים חדשים וטובים שדרכו באחד מנכסיכם הדיגיטליים.

אמרתי פה המון ואתם לא בטוחים שהבנתם את כל מילות המפתח?

רוצים להשתתף ב סדנת טירגוט ומציאת הקהלים שלי ?

דברו איתי במיילאו קפצו הנה.

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: