Blog Post

או: המדריך המלא לכתיבת פנייה אישית מוצלחת

לינקדין, חברים. זו כבר לא רשת חברתית למשאבי אנוש או לסופר טכנולוגים בלבד.
כולנו צריכים להיות שם, לבנות פרופיל לינקדין עסקי מתוקתק שייצג אותנו כהלכה, להרים עמוד עסקי מקצועי ואולי אפילו להתחיל לפרסם בכסף. למה לא?

בשנתיים האחרונות לינקדין יישרה קו עם אפשרויות הפרסום המגוונות של מתחרותיה. יש לנו כבר פיקסל שניתן להטמיע ולעקוב אחר המרות, אחלה אנליטיקס שבעולם, מודעות מוחשכות, רימרקטינג מתקדם, טופס לידים כיפי וגם, כמובן, כל החברות הותיקות - המודעות הממומנות שהיו עד כה.
נעשה רגע סדר, אלה האפשרויות לפרסום ממומן בלינקדין:

  • מודעות ניוזפיד - כאלה שיופיעו לקהל היעד שלכם בפיד או בצידו הימני ויקדמו את התוכן או יביאו תנועה לאתר חיצוני
  • מודעות טקסט - מופיעות בצידו הימני של הפיד או בשורת טקסט מעליו
  • מודעות מסוג טופס לידים
  • מודעות וידאו - כך תשיגו צפיות לסרטונים שלכם
  • מודעה מסוג inmail - דיוור אישי וישיר לקהל היעד המטורגט

על המודעות בדיוור ישיר רציתי לדבר הפעם. שמן המקורי הוא inmail, שזה קצת כמו הודעה למייל. ישיר ואישי.
אם תכתבו אינמייל נכון, הוא יביא לכם אינטראקציה גבוהה. זו בעצם הדרך לשלוח דיוור ישיר לתיבת האינבוקס של המשתמש שאתם רוצים לטרגט. היתרון הוא שהדיוור נשלח רק כאשר המשתמש נכנס ללינקדין ולא לפני. כך שלא תשלמו במידה ותטרגטו אנשים שלא נכנסים ללינקדין אף פעם.
התשלום מתבצע על כל שליחה ומתבצע בגלים. בואו נגיד, הגדרתם 10 דולר ליום - לינקדין תשלח הודעות רק בתקציב הזה ותו לא. ככה במידה ואחרי יום-יומיים סגרתם מספיק פניות, די אנשים יצרו עמכם קשר חזרה - תוכלו לעצור את הקמפיין ולהתחיל לטפל בלידים שנוצרו.


גם לדלוור צריך לדעת
אז כמה טיפים לאינמייל מוצלח:

היו ישירים כבר בכותרת – כתבו כותרת אטרקטיבית וישירה. לא כזאת שתהיה מכירתית מדי, אבל כן שתעביר מסר מסקרן. אנשים היום מופצצים במסרים. אם זה במיילים בעבודה, סמסים, וואטספ, רשתות חברתיות. שלא לדבר על שיחות טלפון והפרעות אחרות. בין כל אלה, הלו, צריך גם לעבוד. תמיד חשבו איך הכותרת שלכם תקרוץ ותעניין את לקוח הקצה שלכם מספיק כדי שגם יפתח את שאר ההודעה.

הניעו לפעולה, בקטנה – רוצים שהלקוח יעשה פעולה? יצור עמכם קשר, יכנס לאתר, יצפה בסרטון? יופי – צריך להגיד לאנשים מה לעשות. אבל החלו דווקא בהנעה פשוטה לפעולה. אל תתנו ללקוח לעבוד קשה מדי על ההתחלה. תפסו אותו בחכה ומשם תתקדמו.

התייחסו לזה כאל שיחה – אנחנו פונים לצד השני באינבוקס, מקום שבד"כ מתנהלות בו שיחות. קצרות או ארוכות, זה לא משנה. התייחסו לזה כאל שיחה. עם כמה שאנחנו רוצים טלפון שלא מפסיק לצלצל, תנו לשיחה לזרום קודם כל במסנג'ר ואל תוציאו את המשתמש ישר מהלינקדין לטלפון. התחלתם איתו שיחה בלינקדין – זרמו שם עד שיהיה מתאים להמשיך הלאה.

הישמעו כמו עצמכם – אחרי הכל, הפנייה נשלחת ממשתמש אישי ולא מעמוד עסקי. דברו בגובה העיניים, כתבו כאילו הייתם מדברים עם קולגה ולא עם ליד פוטנציאלי שאתם צריכים להרשים ופתאום משתמשים במשלב גבוה ובמילים מפוצצות. זה כבר לא עושה רושם על אף אחד. האדם בצד השני צריך להרגיש שהוא מדבר עם בן אדם, לא עם רובוט, תאגיד או חברה.

תנו לו להרגיש מיוחד – זה לא סתם שטיק, תמיד תסבירו למה פניתם דווקא אליו. אתם לא צריכים לכתוב אחד אחד ולהגיד "פניתי אליך כי שיחקנו יחד בחול בגיל שנתיים", אבל אם פניתם בטירגוט לקבוצה של מנהלי כספים בתחום הנדל"ן כתבו למה דווקא הם. "פונה אליך כי ההתמחות שלך בכספים בעולם הבנייה והנדל"ן רלוונטית...".

תועלת תועלת תועלת – אם עוד לא נמאס לכם שאני אומרת את זה, אז.... ערך מוסף. חשוב מאוד להסביר בדיוור – מה הצד השני ירוויח מזה. דברו פחות עליכם, על החברה, על המוצר. דברו יותר על למה המוצר שלכם מתאים דווקא לו. איך הוא יוכל להרוויח מזה.

אל תשלחו אותו לחפש – זה נכון שצריך לתת ללקוח הפוטנציאלי מספיק מידע עליכם כדי שישיב, אבל אל תשלחו אותו לאתר, לעמוד הנחיתה, לערוץ היוטיוב ועוד. צרו מספיק עניין כדי שהוא יבקש את כל שאר הנכסים. בחרו אחד שאתם גאים בו ותנו לו רק אותו. אם הוא ירצה עוד, הוא ידע איפה למצוא אתכם.

ואז עוד קצת טיפים כלליים שאני נותנת על קצה המזלג ואתם תפנו אליי אם תרצו עוד –


  • a\b testing
  • התאמת העברית לפלטפורמת הלינקדין שמעדיפה אנגלית
  • ניתוח סטטיסטיקות המיילר
  • כותרות פרסונליות בהתאמה אישית לכל לקוח
  • ועוד


רוצים הדרכה אישית על לינקדין? כתבו לי או התקשרו - 054-2690469

By yael scliar 12 Jun, 2023
כל מה שרכזי קריירה ואנשים שעוסקים בתחום הגיוס, משאבי אנוש, השמה ועוד - צריכים וצריכות לדעת כדי לבלוט בלינקדין
By yael scliar 14 Nov, 2022
מביאה לכאן חלק מוובינר במסגרת פרוייקט הלמידה ב- Linkers Open Academy שערכתי בשיתוף עם קבוצת Linkers - קהילת הלינקדאין של ישראל, על איך להפוך את הפרופיל שלנו בלינקדין לכזה שמייצג אותנו כראוי וממיר לנו את הלקוחות הרצויים או לחילופין, מביא לנו את ההזדמנויות והמשרות הנכונות לנו.
By yael scliar 27 Apr, 2022
אם התוכן שלכם מרגיש לכם עייף, או לא ברור לכם איך להעביר סיפור טוב בפלטפורמה, לינקדין שיתפה אותנו באינפוגרפיקה מהממת של שיטת הסנדוויץ' לכתיבת פוסט נכון.
By yael scliar 19 Apr, 2022
האזינו לפודקסט בשיתוף קמפוס IL
By yael scliar 01 Nov, 2021
לא רק אנשי ונשות היי-טק, בטח לא רק משאבי אנוש, לינקדין משיקה את שוק השירותים החדש שלה.
By yael scliar 14 Oct, 2021
איך נכין את תשתית השיווק שלנו לעונת הסיילים הקרובה?
By yael scliar 17 Feb, 2021
טרנד האודיו החברתי מגיע גם אלינו
By yael scliar 27 Jan, 2021
פייסבוק השיקה הלילה פיצ'ר חדש בשם Facebook News. בטאב החדשות החדש של פייסבוק נוכל לראות מה הן הכותרות המובילות של היום יחד עם עדכון של חדשות ממקורות המאושרים על ידי פייסבוק, והכול מותאם אישית לתחומי העניין של כל אחד מאיתנו.
By yael scliar 07 Jan, 2021
מתי לאחרונה עדכנתם את סל הכישורים שלכם בלינקדין?
By yael scliar 23 Dec, 2020
בשבוע האחרון כולם מדברים על עדכון הפרטיות החדש של אפל, כמה הוא הולך לפגום בפעילותם של מפרסמים ואיך נערכים נכון למציאות החדשה 🔓 אתחיל מלהסביר במה בדיוק מדובר - מדיניות הפרטיות החדשה של אפל בגרסא החדשה, iOS 14, אומרת בעצם שתיחסם גישה רבה לקהלים שנצבעו ע"י פיקסל ושאר סוגי קודי המעקב השונים בהם היא משתמשת. מה שיקרה הוא שהעדכון יוריד את כמות היוזרים שפייסבוק תוכל לנטר למינימום. לנו, כמפרסמים, יקטנו משמעותית קהלי הרימרקטינג ומפרסמים אשר מודל ההכנסות שלהם מבוסס פרסומות. החדשות הטובות הן שהפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באפשרויות הטירגוט לפרסום ב-Audience network, אך גם יכולת איסוף הנתונים באמצעות הפיקסל תיפגע. ההודעה האפלולית של פייסבוק לא הייתה ברורה מאוד, אך הם כותבים כי חשבונות פרסום יוגבלו למדידה של עד 8 אירועים (Events) לדומיין.

קבלו את הפוסט הבא למייל

Share by: